۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
«ایران چیست؟»؛ بررسی مسائل داخلی و خارجی در پنج قطعه موسیقی
در گفتگو با بازار تشریح شد؛

«ایران چیست؟»؛ بررسی مسائل داخلی و خارجی در پنج قطعه موسیقی

«آرشین ادیب مقدم» اخیرا کتابی با عنوان «ایران چیست؟ سیاست داخلی و روابط بین الملل در پنج قطعه موسیقی» به رشته تحریر در آورده است.

بازار؛ گروه بین الملل: کتاب «ایران چیست» اثر پروفسور آرشین ادیب مقدم استاد دانشگاه لندن از سوی انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شده است.

ایران چیست؟ سیاست داخلی آن چیست؟ تاریخچه آن و روابط بین المللش چیست؟ «آرشین ادیب مقدم» با روشن ساختن این سوالات، مقدمه ای کلی درباره همه چیزهایی که می توان در مورد ایران دانست، ارائه می دهد.

به طور منحصر به فرد، او از قطعات موسیقی به عنوان راهی برای ارائه درک جامع از طیف کامل امور ایران استفاده می کند. در نتیجه، حتی از خواننده عمومی نیز دعوت می شود تا طیف گسترده ای از موضوعات را در قالب تعاملی که رویکردهای علوم اجتماعی را با فلسفه، شعر و هنر ادغام می کند، مرور کند.

در این کتاب موضوعات و شخصیت های مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد: از ترامپ، آیت الله خمینی، شاه، صدام حسین و قاسم سلیمانی گرفته تا اسرائیل، سوریه، آمریکای لاتین، چین و پادشاهی های خلیج فارس. سرانجام، این کتاب با نثری روشن و در دسترس، تأثیر سیاست ایران در مقیاس جهانی را نشان می دهد و راه حل هایی برای بحران های مختلف کشور در منطقه و فراتر از آن ارائه می دهد.

«لونیا عبید علی» استاد روابط بین الملل و رئیس دانشکده مطالعات معاصر دانشگاه دفاع ملی پاکستان در مورد کتاب ایران چیست می گوید: با این کتاب ادیب مقدم مخاطبان جهانی خود را به مدرسه عشق خود می برد. بحث به طور منحصر به فردی با ترکیب فلسفه، تاریخ، هنر، موسیقی و شعر غوطه ور است.

«ایران چیست؟»؛ بررسی مسائل داخلی و خارجی در پنج قطعه موسیقی

«ایران چیست؟» فقط یک بررسی کامل از مسائل ایران و تاریخ جهانی آن را ارائه نمی دهد بلکه فضای نامحدودی را برای جهانی شدن اندیشه که صلح، هماهنگی و انسان گرایی ایجاد می کند، باز می کند.

«لیدا شرافتمند» که نقاشی وی روی جلد کتاب منعکس شده است در مورد این اثر به خبرنگار بازار می گوید: من از سال ۲۰۱۱ کتاب های دکتر ادیب مقدم را می خوانم. حقیقتا او یکی از نویسندگان کمیاب است که درباره خاورمیانه بدون اتهام می نویسد، به این معنی که او بر اساس دستور کار سیاسی نمی نویسد.

وی افزود: بسیاری از نوشته ها درباره خاورمیانه خشم و کینه ای را به همراه دارد که هضم آن برای شخصی مثل من به عنوان یک نقاش بسیار سخت است. به دلیل این لحن آرام و غیرآزاردهنده، خواندن مطالب وی حتی در مورد موضوعات خشک و سنگین سیاسی برای من آسان شد. نقاشی که من با الهام از این متن اخیر او خلق کرده ام، بیانگر چیزهای زیادی در آن است که همه آن را در آسمان شب - وقتی همه ساکت هستند بیان می کند - بنابراین ما می توانیم صدای قلب و روح خود را بهتر بشنویم.

وی افزود: آرشین به ۵ قطعه موسیقی اشاره کرده است که روح اصلی هر فصل را قبل از ارائه محتوا تنظیم می کند. من به آنها گوش دادم و هر قسمت از این تصویر ققنوس با روح آهنگی که او ارائه می دهد پرواز می کند. مردم ممکن است فکر کنند این فقط یک تصور بوده و به دور از واقعیت است. اما واقعیت روزمره ای که در زندگی خود ایجاد می کنیم در روح و ذهنیت ما چاپ آبی دارد.

شرافتمند در ادامه گفت: واقعیت ملموس از واقعیت ناملموس ما ناشی می شود و آن جایی است که قدرت واقعی ما به عنوان انسان در همه تمدن ها نهفته است. نوشته های ادیب مقدم زمینه ای غنی از آنچه ایران در آن است را فراهم کرده است و من سعی کردم روح آن مطالب را به دست آورم و جایی که همه ظرفیت های زیبا و رنگارنگ در قلب هر شهروند جامعه ایرانی نهفته است. همچنین من منابع ملموس مطالب را به صورت سبک قرار دادم ،هم برای انعکاس ذهن سریع نویسنده و هم برای اشاره دوباره به جنبه ناملموس واقعیت. این مسئولیت من به عنوان یک هنرمند است که واقعیت نامرئی جسم را برای مردم منعکس کنم، بنابراین در آنجا آنها نمی توانند آنچه را در دست، ذهن و قلب خود دارند فراموش کنند. من این نقاشی را با ایده "florescencist" خلق کرده ام که به گلدهی اشاره دارد. این طرح قصد دارد تا شکوفائی یک فرد و تمدن را منعکس کند. با آن روح، واقعیت ملموس نیز مانند گلها شکوفا می شود.

کد خبر: ۸۲٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha