۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
فناوری کاملا خودران «تسلا» آماده عرضه شد
«بازار» گزارش می دهد

فناوری کاملا خودران «تسلا» آماده عرضه شد

«آیلان ماسک» مدیر عامل تسلا از اتمام پروژه فناوری خودران خبر داد و اذعان داشت این خودرو قادر است به صورت کاملا مستقل و بدون دخالت راننده در خیابان ها تردد کند؛ این نسخه «بتا» نام دارد و از هیچگونه حسگر راداری استفاده نمی کند.

به گزارش بازار به نقل از سایت رسمی تسلا، اتومبیل های کاملا خودران این غول بزرگ فناوری به آخرین مراحل تولید خود رسیده است و به زودی به بازار عرضه خواهند شد؛ اولین نسخه فناوری خودران تسلا بتا ۷۹.۰ نام دارد که به نوبه خود یکی از برجسته ترین اتومبیل های نسل آینده خواهد بود.

انتظار می‌رود این پیشرفت‌ها منجر به انتشار گسترده‌تری از نرم‌افزار Tesla’s Full Self-Driving Beta شود؛ این نرم‌افزار، امکان هدایت کاملا خودکار ماشین‌های تسلا را برای دارندگان این خودروها فراهم می‌کند تا در چندین ماه آینده با نظارت مستقیم راننده، به‌ طور مستقل در خیابان‌های شهر و خارج شهر رانندگی کنند.

ایلان ماسک بنیان گذار و مدیر عامل تسلا در توییت اخیر خود، ضمن تایید این خبر اعلام کرد: این فناوری منحصر به فرد به مراحل پایانی خود نزدیک شده است و به زودی در دسترس علاقمندان اتومبیل های خودران در سراسر دنیا قرار گرفت.

وی افزود: این اتومبیل از هیچگونه حسگر راداری استفاده نمی کند و تنها بر دوربین های هوشمند چند منظوره متکی است؛ در واقع، خودروهای مجهز به حسگرهای راداری از رده خارج شده اند و از این پس از هیچگونه سیستم حسگری به عنوان پشتیبان و کنترل کننده سیستم اصلی استفاده نخواهد شد.

لازم به ذکر است، تمامی خودروهای حال حاضر تسلا از چندین حسگر راداری، تعداد متعددی دوربین های چند گانه و انواع دیگری از حسگرهای اولتراسونیک  بهره می برند و به نظر می رسد آیلان ماسک و تیم همراهش ، نسل جدیدی از دوربین های هوشمند و چند وجهی را طراحی نموده است  که به تنهایی برای مجهز کردن یک اتومبیل خودران کافی خواهند بود.

آیلان ماسک در ادامه توییت خود، تعدادی از فناوری های به کار گرفته شده را ذکر کرد که از آن جمله می توان به فناوری شناسایی و تشخیص نقاط کور، فناوری سازگاری با شرایط جوی نامساعد، فناوری شناسایی اجسام در فاصل چند اینچی اشاره کرد؛ از دیگر فناوری های تعبیه شده در این اتومبیل، قابلیت شناسایی حرکات غیرمترقبه سایر خودروهاست که به خودروی خودران امکان انجام پیچش های موثر و بهنگام را فراهم خواهد کرد.

همچنین، از جمله سایر امکاناتی که این اتومبیل خودران در اختیار مشتری قرار می‌دهد می‌توان به کنترل علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی ایست برای راننده، دسترسی به ویژگی‌های مخصوص برای رانندگی در بزرگراه و همچنین قابلیت تمام خودران در نسخه بتا اشاره کرد که می‌تواند خودرو را از مسیر ورودی بزرگراه به خروجی هدایت کند.

شرکت تسلا در حال گسترش آزمایشگرهای "FSD Bet است و تاکنون ۲۰۰۰ نفر آن را مورد آزمایش قرار داده اند و به زودی یک دکمهFSD Bet برای صاحبان خودروهای تسلا در دسترس خواهد بود تا اگر می‌خواهند این نسخه از فناوری کاملا خودران را امتحان کنند، آن را فشار دهند.

ماسک در پایان بر اهمیت به روز رسانی این سیستم تاکید نمود و خاطر نشان شد، خریداران نسخه بتا می‌تواند هر پنج تا ۱۰ روز یکبار منتظر بروزرسانی کامل Self-Driving باشند؛ وی همچنین اذعان داشت که این سیستم هرگز کامل نخواهد بود، اما امیدوار است که احتمالاً خطایی در نهایت بسیار پایین تر از آنچه از یک انسان انتظار می‌رود را داشته باشد.

کد خبر: ۸۲٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha