۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
دولت همچنان در بخش مردمی سهام عدالت دخالت می‌کند
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت:

دولت همچنان در بخش مردمی سهام عدالت دخالت می‌کند

حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت از دخالت دولت در بخش مردم و مستقیم سهام عدالت گفت و بیان کرد: احساس می کنیم در این فرآیندها دولت همچنان دخالت دارد و امور به مردم به طور کامل واگذار نشده است.

به گزارش بازار، اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت با اشاره به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر آزادسازی سهام عدالت گفت: پس از این ابلاغیه قرار شد امور سهام عدالت به مردم واگذار شود و به همین دلیل تفیض اختیاری به شورای عالی بورس انجام شد که بر اساس آن مقررات انتقال سهام را تنظیم کنند.

وی افزود: آئین نامه ای در این زمینه در مرداد ماه سال گذشته تنظیم و ابلاغ شد که بر مبنای آن قرار بود مجامع سرمایه گذاری استانی نیز با رعایت قانون تجارت تشکیل شود اما به دلیل برخی از محدودیت ها و تفاسیر مختلف درباره نحوه اجرای آئین نامه و قانون تجارت، اجرای آن تا به امروز به تعویق افتاده است.

سخنگوی کانون شرکت های سرماهی گذاری کشوری سهام عدالت از دخالت دولت در بخش مردمی و مستقیم سهام عدالت گفت و بیان کرد: احساس می کنیم در این فرآیندها دولت همچنان دخالت دارد و امور به مردم به طور کامل واگذار نشده است.

وی از وجود اختلاف نظر بین بخش مردمی سهام عدالت با نمایندگان دولت برای برگزاری انتخابات هیئت مدیره شرکت های گرداننده سهام عدالت خبر داد و اظهار کرد: در اجرای برگزاری مجامع و چرخش نخبگان و همچنین حضور افراد توانمند اختلافی وجود ندارد اما معتقد هستیم بر اساس قانون تجارت، مردم اساسنامه این شرکت ها را تصویب کنند و خود مردم ترتیبات اجرایی آن را داشته باشند.

برای تبدیل کردن شرکت های گرداننده سهام عدالت غیرمستقیم به ناشر بورسی
در ادامه محمدرضا پوررضایی از تلاش برای تبدیل کردن شرکت های گرداننده سهام عدالت غیرمستقیم به ناشر بورسی گفت و بیان کرد: برای تکمیل این فرآیند لازم است انتخابات اعضای هیئت مدیره این شرکت ها برگزار شود. در سطح کشور ۳۱ شرکت سرمایه گذاری استانی داریم و هدف آن ‌ها دادن سهام عدالت به سهامدارانی است که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌ اند و قرار است به خود مردم واگذار شود.

وی درباره نحوه فعالیت فعلی این شرکت ها توضیح داد و بیان کرد: این ۳۱ شرکت قبلاً شرکت های تعاونی بودند اما هم اینک تبدیل به شرکت های سرمایه گذاری شده ‌اند که مرحله ثبت، پذیرش و بازگشایی نماد آن‌ ها در تابلوی بورس انجام شده است و قرار است اعضای هیئت مدیره آن‌ ها با رای سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، انتخاب می شوند.

برگزاری الکترونیکی انتخابات اعضای هیئت مدیره ۳۱ شرکت سرمایه گذاری استانی
مشاور اجرایی سهام عدالت از برگزاری الکترونیکی انتخابات اعضای هیئت مدیره شرکت های مذکور خبر داد و اظهار کرد: ۳۰ میلیون نفری که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده اند، باید به صورت الکترونیک رای دهند تا از بین کاندیداها پنج نفر به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و دو نفر نیز به عنوان عضو عدل بدل را انتخاب کنند.

کد خبر: ۸۲٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha