۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
صدور جواز تاسیس کمتر از ۲ ساعت در آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

صدور جواز تاسیس کمتر از ۲ ساعت در آذربایجان‌شرقی

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی از رتبه اول استان در سرعت صدور جواز تاسیس داخل شهرک‌های صنعتی در کمتر از ۲ ساعت برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، حبیب امین‌زاده با تشریح بخشی از گزارش پیشرفت فیزیکی از جوازهای تاسیس در حال اجرای استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در سال جهش تولید در آذربایجان‌شرقی مجموعا یک‌هزار و ۹۶۰ طرح در دست اجرا با حجم سرمایه‌گذاری ۲۱ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۵۳ هزار نفر پیش‌بینی شده بود.

وی با بیان اینکه استان دارای بیشترین طرح در دست اجرا دارای پیشرفت فیزیکی در کشور است، افزود: این امر نشان از هدایت صحیح طرح‌ها به سمت شروع کسب و کار در تولید و مساعد بودن سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با اشاره به تشکیل کمیته پایش در شهرستان‌ها و رفع موانع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان، تصریح کرد: راه‌اندازی ۶۰۰ طرح ایجادی و توسعه‌ای در استان در ۱۲ ماهه سال جهش تولید منجر به تحقق ۱۱۰ درصدی هدف‌گذاری‌های پیش‌بینی شده در این خصوص شده است.

وی با تأکید بر افزایش علاقمندی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان در ۱۲ ماهه سال جهش تولید و رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، متذکر شد: میزان جذب سرمایه‌گذاری از طریق صدور یک‌هزار و ۸۵۰ فقره جواز تاسیس ایجادی برای شروع سرمایه‌گذاری در داخل شهرک‌های صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۳۸ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

امین‌زاده از رتبه اول استان در سرعت صدور جواز تاسیس داخل شهرک‌های صنعتی در کمتر از ۲ ساعت برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: در سال جهش تولید حمایت و توسعه سرمایه‌گذاری‌های موجود با صدور ۱۸۰ فقره جواز توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت و تنوع محصولات تولیدی واحدهای صنعتی با پیش‌بینی افزایش سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و افزایش اشتغال ۳ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است.

وی، کسب رتبه اول آذربایجان‌شرقی در صدور جواز توسعه‌ای در کشور را نشان‌دهنده توسعه و پویایی واحدهای موجود استان برای ظرفیت‌سازی جدید عنوان کرد.

کد خبر: ۸۲٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha