۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
روزانه یک جواز تأسیس صنعتی در اردبیل صادر کردیم
رییس سازمان صمت اردبیل:

روزانه یک جواز تأسیس صنعتی در اردبیل صادر کردیم

اردبیل- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: امسال به ازای هر روز یک جواز تأسیس واحد صنعتی در استان صادر شده است.

مسعود ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل فعال است و در کنار آن ۶ شهرک تخصصی و خصوصی نیز فعالیت خود را انجام می دهند تا فرصت تولید و اشتغال بیشتر فراهم آید.

وی با بیان اینکه یک درصد پروانه بهره برداری صادر شده در کشور متعلق به استان اردبیل است، تصریح کرد: هر ۱.۵ روز یک پروانه بهره برداری در این استان به متقاضیان صادر شده است.

۷۰ درصد محصولات صنایع سلولزی در اردبیل تولید می شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: امسال بیش از ۲۰۰ فقره پروانه بهره برداری در استان صادر شده که ظرفیت اشتغال آنها سه هزار و ۲۰۰ نفر است.

ایرانی افزود: در سال آینده سعی داریم تا بر اساس زون بندی صنعتی در نواحی و شهرک های صنعتی استان طراحی خوبی را برای راه اندازی و تقویت واحدهای صنعتی انجام دهیم و در کنار آن جایگاه استان را در تولید صنایع سلولزی، لاستیک، اسباب بازی، شیرآلات و ام. دی. اف ارتقا دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد محصولات صنایع سلولزی در این استان تولید می شود و در کنار آن ۸۰ درصد توپ های ورزشی، ۱۵ درصد اسباب بازی های هوشمند، ۴۰ درصد شیرآلات بهداشتی، ۲۵ درصد آب معدنی، ۲۰ درصد لاستیک و ۱۵ درصد باتری خودروهای سنگین و سبک کشور در این استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

احیای ۱۶ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر

ایرانی اضافه کرد: در این استان زنجیره تولید در این محصولات راه اندازی شده و در سال آینده در تولید مقاطع آهنی و فولادی نیز شاهد توسعه زنجیره ارزشمند خواهیم بود.

وی بیان کرد: در بخش معدن ما ظرفیت های خوبی را برای احیای ذخایر معدنی داریم به طوری که تلاش می کنیم تا با استخراج مواد آهنی زنجیره تولید این بخش را تقویت کنیم.

ایرانی به احیای ۱۶ واحد تولیدی در استان با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با دستور وزیر صمت ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیز برای واحدهای بزرگ استان اختصاص یافته تا امکان ادامه فعالیت داشته باشند.

۳۵۰ معدن به سرمایه گذاران واگذار شده است

ایرانی گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری ۳۶ جلسه برگزار کرده که ۶۵ درصد مصوبات آن به نفع تولید و رفع موانع پیش رو عملیاتی و اجرایی شده است.

وی افزود: سهم صنعت در اشتغال کشور ۳۳ درصد است که این متوسط در استان اردبیل ۲۷ درصد است و باید به توسعه و تقویت این بخش کمک کنیم.

ایرانی خاطرنشان کرد: ۱۵ واحد تولیدی استان سال آینده به جمع باشگاه هزارتایی ها در حوزه اشتغال می پیوندد که این فرصت اشتغال خوبی را نیز فراهم خواهد کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل در مورد فعالیت های معدنی نیز اضافه کرد: ۳۵۰ معدن به سرمایه گذاران واگذار شده و پیش بینی برداشت ۶۰ میلیون تن مواد معدنی در مشگین شهر و جنوب استان هدف گذاری شده تا ما رشد متوازنی را در بخش صنعت، معدن و تجارت شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۷۷٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha