۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
۴۴۴ جواز صنعتی در استان سمنان صادر شد 
رئیس صمت سمنان در گفت‌وگو با بازار: 

۴۴۴ جواز صنعتی در استان سمنان صادر شد 

سمنان- احمدی، رئیس سازمان صمت استان سمنان از صدور ۴۴۴ جواز تاسیس صنعتی طی یک سال اخیر در استان خبر داد و گفت: ۹ هزار نفر پیش بینی اشتغال این جوازهای صنعتی است.

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه از تیرماه ۱۴۰۱ لغایت تیرماه ۱۴۰۲ مجموعاً در سراسر استان سمنان ۴۴۴ جواز صنعتی صادر شده است، تاکید: پیش بینی می شود این جوازهای صنعتی برای ۹ هزار و ۲۸ نفر شغل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مجموع سرمایه گذاری این ۴۴۴ واحد ۹ هزار و ۶۸۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است، افزود: در همین بازه زمانی ۲۱۷ مورد پروانه بهره برداری صنعتی نیز در استان سمنان صادر شده که پیش بینی اشتغال آنها هفت هزار و ۱۰۹ نفر برآورد می شود.

رئیس سازمان صمت استان سمنان گفت: میزان سرمایه گذاری این واحد های صنعتی که پروانه بهره برداری برایشان صادر شده پنج هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان بوده است.

احمدی با بیان اینکه از ابتدای تیرماه سال قبل تا ابتدای تیرماه امسال همچنین ۲۳ مورد پروانه اکتشاف معدنی در استان سمنان صادر شده است، ابراز داشت: ۳۰ مورد گواهی کشف نیز در همین بازه زمانی برای واحد های معدنی استان صادر شده است.

۳۰ واحد صنعتی و معدنی توانسته‌اند از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه بهره مند شوند

وی از صدور ۳۶ مورد پروانه بهره برداری معدنی طی یک سال اخیر در استان سمنان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود این پروانه ها که میزان آنها ۷۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برآورد می شود، برای ۲۴۰ نفر شغل ایجاد کنند.

رئیس سازمان صمت استان سمنان همچنین گفت: طی یک سال اخیر ۳۰ واحد صنعتی و معدنی توانسته اند از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه شامل تولید و اشتغال بهره مند شوند.

احمدی میزان این تسهیلات را ۲۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در یک سال اخیر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وام رونق تولید نیز به ۲۵۵ واحد صنعتی و معدنی استان سمنان پرداخت شده است.

کد خبر: ۲۳۰٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha