۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
با ورود واکسن آکسفورد به دلیل اینکه تحت لیسانس انگلستان است مخالف هستیم
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

با ورود واکسن آکسفورد به دلیل اینکه تحت لیسانس انگلستان است مخالف هستیم

اصفهان- مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ورود واکسن، از هر مبدأ و کشوری را نمی‌پذیریم و مطابق توصیه های رهبر انقلاب با ورود واکسن آکسفورد - آسترزنکا به دلیل اینکه تحت لیسانس انگلستان است مخالف هستیم.

وحید ضرغامی در گفت‌وگو با واکسن آنلاین، در خصوص وارد شدن محموله واکسن آکسفورد - آسترزنکا اظهار داشت: خبر وارد شدن این واکسن زمانی شنیده می‌شود که بنا به گفته آژانس دارویی اروپا (EMA) عوارض این واکسن، در کشورهای مختلف نمایان شده است.

وی افزود: ترمبوز و لخته‌ عروق مغزی به عنوان عوارض و حتی چندین مورد مرگ و میر دراثر تزریق این واکسن باعث شده حتی واکسیناسیون در برخی از کشورهای اروپایی متوقف شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: ظاهراً مسئولان محترم وزارت بهداشت، منتظر هستند این عوارض، در بین هموطنانمان ظاهر شود تا از واکسیناسیون این واکسن، صرف نظر کنند.

ورود واکسن از هر منبعی را نمی‌پذیریم
وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب درمورد واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی،گفت: برخی از مسئولین امر جمهوری اسلامی، فقط در مقام شعار، سینه چاکان و ارادتمندان ایشان هستند، اما عملکردی کاملاً متضاد دارند.

ضرغامی با بیان اینکه بسیج دانشجویی قبلاً این موضوع را طی نامه‌ای به وزیر بهداشت و مطالبه از نمایندگان مجلس، تذکر داده بود، تصریح کرد: متاسفانه گوش برخی مسئولان بدهکار این سخنان نبود و هیچ اقدام موثری از سمت نمایندگان مجلس نیز صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به اینکه آیا شما کلاً با واردات واکسن مخالف هستید، گفت: ما با واردات واکسن مشکلی نداریم ولی ورود هر نوع واکسن، از هر مبدأ را نمی‌پذیریم.

واکسن آکسفورد – آسترزنکا تحت لیسانس انگلیس
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: قطعاً کسانی که ضروری‌ترین داروها را بر ملت ایران تحریم می‌کنند، خیرخواه نیستند و از ضربه زدن به مردم، از هر طریق ممکن، کوتاهی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: واکسنی که اخیراً وارد کشور شده، تولید شده کره جنوبی است، اما دانش آن همانطور که از اسم آن پیداست، انگلیسی است و در واقع کره جنوبی، تحت لیسانس انگلستان واکسن را تولید کرده است.

واکسن‌هایی با پیکره‌ ویروس غیرفعال مانند واکسن شرکت برکت ایران یا سینوفارم چین، به علت این‌که تمام آنتی‌ژن‌های ویروس را دارند، می‌توانند افراد جامعه را در برابر انواع جدید این ویروس که در اثر جهش‌ها و نوترکیبی‌ها ایجاد می‌شوند (مانند ویروس انگلیسی، برزیلی، چینی و...) محافظت کنند

ضرغامی با درخواست از حمایت و تقویت روند کارآزمایی واکسن‌های داخلی، تصریح کرد: امیدواریم واردات واکسن از مبادی مطمئن جهت ایمنی مردم به ویژه کادر علوم پزشکی و دانشجویان بالینی انجام گیرد.

قابلیت بالای واکسن ایرانی در برابر ویروس های جدید
وی ادامه داد: واکسن‌ها با همین پیکره‌ ویروس غیرفعال مانند واکسن شرکت برکت ایران یا سینوفارم چین، به علت این‌که تمام آنتی‌ژن‌های ویروس را دارند، می‌توانند افراد جامعه را در برابر انواع جدید این ویروس که در اثر جهش‌ها و نوترکیبی‌ها ایجاد می‌شوند (مانند ویروس انگلیسی، برزیلی، چینی و...) محافظت کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: واکسن‌های ژنتیکی یا آدنوویروسی مانند فایزر، مدرنا و آسترازنکا فرآیند ساخت و تغییر در ساختار شان سریع‌تر است و به دلیل اینکه این واکسن‌ها حاوی یکی از آنتی‌ژن‌های اصلی و بیماری‌زای ویروس هستند، در صورت پدیدار شدن انواع جدید ویروس کرونا نیاز است که نوع دیگری از این واکسن‌ها ساخته و تزریق شود.

کد خبر: ۸۲٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha