۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
مرمت بنای مشتاقیه در گرو تخصیص اعتبار است
معاون میراث‌فرهنگی کرمان:

مرمت بنای مشتاقیه در گرو تخصیص اعتبار است

کرمان- معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان مرمت بنای مشتاقیه را در گرو تخصیص اعتبار دانست.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، مجتبی شفیعی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی بنای تاریخی مشتاقیه نیاز به اعتبار لازم دارد، گفت: رایزنی برای مرمت این بنای تاریخی در حال انجام است.

شفیعی اظهار کرد: مرمت گنبد، کاشی‌کاری‌ها، رواق‌های اطراف بنا، طاق‌نماها، کف‌سازی و محوطه‌سازی حیاط بنای مشتاقیه کرمان به صورت مستمر در طول سالهای گذشته انجام شده‌ است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به انجام عملیات استحکام‌بخشی بخش‌هایی از این بنا در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: در صورت تخصیص اعتبار طرح مرمت این بنای تاریخی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: این استان دارای بیش از ۷۰۰ اثر ثبت ملی و ۷ هزار اثر شناخته شده است و اعتبارات مرمتی این استان پاسخگوی مرمت تمام بناهای تاریخی نیست.

شفیعی با بیان اینکه بنای مشتاقیه تحت مدیریت اداره اوقاف است، افزود: اداره اوقاف در زمینه مرمت و بازسازی این بنای تاریخی همکاری و مشارکت لازم را با اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان داشته باشد.

وی با بیان اینکه بنای تاریخی مشتاقیه در بافت تاریخی کرمان قرار گرفته است، اظهار کرد: بنای مذکور با شماره ۵۲۵ در تاریخ اول فروردین ۱۳۴۵ در آثار فهرست ملی به ثبت رسیده است و قدمت آن به دوره قاجاریه باز می‌گردد.

کد خبر: ۸۲٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha