۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
اصناف زنجان از پایانه های فروشگاهی استقبال نکردند
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان:

اصناف زنجان از پایانه های فروشگاهی استقبال نکردند

زنجان- مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه اجرای قانون پایانه های فروشگاهی باعث شفاف شدن کسب و کار می شود، گفت: اصناف زنجانی استقبال خوبی از نصب پایانه های فروشگاهی ندارند.

به گزارش بازار به نقل از امور مالیاتی زنجان،میر حیدر رضوی با اشاره به قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: در راستای پیاده سازی و اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و در چارچوب برنامه هوشمندسازی نظام مالیاتی، تمامی فرایندهای مالیاتی بدون دخالت عامل انسانی و به صورت کاملا الکترونیکی، مکانیزه و هوشمند انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: سامانه مودیان هم اکنون آماده بهره برداری است و ظرف چند روز آینده، آدرس و لینک این سامانه از سوی سازمان امور مالیاتی کشور در اختیار رسانه ها و فعالان اقتصادی قرار خواهد گرفت تا ثبت نام خود در سامانه مربوطه را انجام دهند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در سامانه مودیان، فایل الکترونیکی برای کارپوشه مودیان ایجاد می شود و همچنین دو کد شناسه شامل کد شناسه پایانه فروشگاهی برای شناخته شدن پایانه فروش مودی همچنین کد شناسه حافظه مالیاتی برای شناسایی و تعریف اختصاصی مودی تعریف می شود که براساس آن، مودی قادر خواهد بود صورتحساب الکترونیکی دارای شماره منحصر به فرد برای فروش خود صادر کند. 

رضوی تاکید کرد: استانداردهای لازم برای چگونگی ایجاد و تهیه پایانه های فروشگاهی و حافظه مالیاتی نیز تدوین شده و به تأییدکارگروه راهبری سامانه مودیان رسیده است.

وی در خصوص استاندارد تعریف شده برای پایانه فروشگاهی گفت: ویژگی پایانه فروش استاندارد و مورد نظر سازمان امور مالیاتی، هر شی یا پایانه ای است که قابلیت اتصال به حافظه مالیاتی را داشته و امکان صدور صورتحساب الکترونیکی را داشته باشد که می تواند یک لپ تاب، کیس کامپیوتر و حتی دستگاه ها و ابزارهای پرداخت بانکی باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه با اجرای این قانون، صرفا فعالان اقتصادی قادر به صدور صورتحساب الکترونیکی استاندارد خواهند بود، گفت: البته قانون برای برخی اصناف که تک کالایی و تک خدمتی هستند شرایطی را پیش بینی کرده تا بتوانند از ابزارهای پرداخت به عنوان پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

رضوی در خصوص جرایم قانونی پیش بینی شده برای مودیانی که اقدام به ثبت نام در سامانه مودیان و اجرای قانون مذکور نکنند، گفت: از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، تمام صورتحساب های خارج از این سامانه، برای نظام مالیاتی فاقد اعتبار مالیاتی خواهد بود و علاوه بر آن جرایمی به موجب قانون نسبت به خرید یا فروش بنگاه اقتصادی به آن تعلق گرفته و همچنین، اعتبار مالیاتی ارزش افزوده که باید مورد قبول بگیرد نیز مورد پذیرش قرار نخواهد شد.

وی ابراز داشت: اصناف  زنجانی استقبال خوبی از نصب پایانه های فروشگاهی ندارند و عدم نصب یا عدم استفاده از سامانه صندوق فروش فروشگاهی یا عدم ثبت صورتحساب خرید و فروش موجب تعلق جریمه ای معادل دو درصد فروش است. 

کد خبر: ۸۲٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha