۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
۱۵۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن میانه- تبریز تزریق شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:

۱۵۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن میانه- تبریز تزریق شد

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تزریق اعتبار ۱۵۰میلیارد تومانی به طرح راه آهن میانه - تبریز در اسفندماه ۹۹ گفت: تکمیل این طرح به طور مستمر از سوی نوبخت معاون رییس جمهوری رصد می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، داود بهبودی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های مداوم طرح از سوی مسوولان استان و نمایندگان، ایستگاه خاوران در موعد مقرر به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: عرشه‌گذاری پل باسمنج هم به میزان ۷۰ درصد پیشرفت داشته و تا یک ماه آینده می‌تواند به اتمام برسد و مباحث مربوط به ریل‌گذاری هم با جدیت پیگیری می‌شود.

بهبودی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت راه آهن میانه - تبریز دولت تاکید دارد این طرح به عنوان طرح اولویت‌دار تا پایان دولت به اتمام و بهره‌برداری برسد.

طرح راه آهن میانه - تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر است که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه - بستان آباد و ۷۰ کیلومتر باقیمانده در مسیر بستان آباد تا تبریز است؛ با توجه به اینکه حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده، در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌ دهد.

با بهره برداری از پروژه  راه آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.

کد خبر: ۸۲٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha