۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
کره‌ای‌ها بازار خودروی اروپا را هدف گرفتند+ تصاویر
بایون کراس‌اوور جدید هیوندای

کره‌ای‌ها بازار خودروی اروپا را هدف گرفتند+ تصاویر

«بایون» جدیدترین کراس‌اوور شرکت خودروسازی هیوندای هست که در سگمنت B با هدف رقابت با خودروهایی مانند فولکس‌واگن T کراس و نیسان جوک برای بازار اروپا طراحی و تولید شده است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی هیوندای از جدیدترین کراس‌اوور خود به نام بایون رونمایی کرد. بایون یک کراس‌اوور جمع‌وجور شهری این خودروساز کره‌ای در سگمنت B است که با هدف رقابت با خودروهایی مانند فولکس‌واگن T کراس و نیسان جوک طراحی و تولید شده است.
ظاهر و پیکره بایون در واقع به نوعی معرف سبک و زبان جدید طراحی شرکت خودروسازی هیوندای است که آن را پیش از این در هاچ‌بک آیونیک دیده بودیم. هیوندای اعلام کرده که نام بایون را از پایتخت باسک در اروپا گرفته و با هدف عرضه در بازار اروپا طراحی تولید شده است.

کره‌ای‌ها <a class=بازار خودروی اروپا را هدف گرفتند+ تصاویر" height="450" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/04/10/4/73290.jpg" width="600" />

 طول کلی بایون معادل ۴.۱۸متر است و به دلیل ابعاد نزدیکش با کونا، می‌توان آن‌ها را دوقلوهای ناهمسان نامید. بایون علی‌رغم طراحی مینیمال و ساده خود اما بر اساس ترکیبی تعدیل یافته از خطوط و سطوح شکسته و منقطع شکل گرفته و به نظر می‌رسد طراحی و استایل جا افتاده‌تر و پخته‌تری نسبت به هیوندای توسان۲۰۲۰ دارد. ضمن آنکه به دلیل داشتن پلتفرم مشترک با مدل i۲۰ به نوعی نسخه کراس آن نیز محسوب می‌شود.
برخلاف نمای جلو و جانبی، در طراحی نمای عقب و داخل کابین می‌توان مشترکات بیشتری مابین بایون و i۲۰ مشاهده کرد. فاکتور سادگی و صراحت در فرم پردازی به فضای کابین و داشبورد بایون نیز رسوخی جذاب و هوشمندانه داشته و استفاده از المان‌ها و خروجی‌های هوا افقی بر روی پوسته داشبورد توانسته حس عریض‌تر به این کراس‌اوور جمع‌وجور بخشد.

کره‌ای‌ها <a class=بازار خودروی اروپا را هدف گرفتند+ تصاویر" height="450" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/04/10/4/73292.jpg" width="600" />

دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو در میان کنسول و ۸ اینچی برای کلاستر(مجموعه پشت آمپر) تعبیه شده است. همچنین نورپردازی به واسطه LED های نواری و دو رنگ بودن تریم و ادوات داخلی به جذابیت فضای داخلی بایون می‌افزاید. از طرفی رینگ‌های ۱۵ اینچی فولادی و ۱۶ و ۱۷ اینچی آلیاژی دردسترس مشتریان قرار دارد.
 آنچه که بایون را جذاب‌تر می‌کند بخش فنی این کراس‌اوور شهری است. این خودرو در نسخه پایه با یک موتور ۱.۲لیتری تنفس طبیعی با ۸۴ اسب‌بخار قدرت به همراه گیربکس ۵سرعته دستی عرضه می‌شود. اما در نسخه قوی‌تر به موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ مجهز است که حداکثر خروجی آن به ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت می‌رسد و می‌توان برای این نسخه نیز جعبه‌دنده‌های ۶سرعته دستی و ۷سرعته اتوماتیک دوکلاچه را نیز انتخاب کرد.

کره‌ای‌ها <a class=بازار خودروی اروپا را هدف گرفتند+ تصاویر" height="450" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/04/10/4/73292.jpg" width="600" />

همچنین مهندسان هیوندای برای بایون از یک پیشرانه ۱۲۰ اسب‌بخاری هیبرید هم در نظر گرفته شده است. باتوجه به تمایل این روزها بسیاری از مشتریان اروپایی به خرید انواع مدل‌های کراس‌ شهری، به نظر می‌رسد هیوندای با معرفی بایون تصمیم دارد تا آن را به آرامی جایگزین هاچ‌بک خود یعنی i۲۰ کند. از سوی دیگر این کراس‌اوور جمع‌وجور شهری هیوندای به لیست بلند بالای از تجهیزات روز ایمنی چون سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم هشدار توجه به رانندگی، پایش نقار کور و سیستم آنالیز ترافیک و... مجهز شده است.

کد خبر: ۸۲٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha