۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
احداث ۵ سد لرستان معطل تامین اعتبار مانده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان:

احداث ۵ سد لرستان معطل تامین اعتبار مانده است

لرستان- حسن نژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه احداث پنج سد لرستان معطل تامین اعتبار مانده است، گفت: با این اعتبارات قطره‌چکانی نمی‌توان پروژه‌ها را به‌زودی به اتمام رساند.

داریوش حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۱۱ سد در استان لرستان در حال ساخت است که تاکنون شش سد تکمیل شده و پنج سد دیگر معطل اعتبار است.

وی با بیان اینکه سدهای تکمیل شده لرستان شامل ایوشان، حوضیان، هاله، خان آباد و کزنار است، افزود: میزان حجم آب این سدها تا هشتم فروردین ماه ۱۱۴ میلیون مترمکعب گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه مشکلات اعتباری اجازه پیشبرد پنج سد باقیمانده را نمی‌دهد، عنوان کرد: اگر اعتبارات به صورت قطره چکانی تأمین شود، روند تکمیل این سدها بسیار کند و آهسته خواهد بود.

وی با بیان اینکه عمده آبگیری ها در فصل فروردین و اردیبهشت ماه است، خاطرنشان کرد: اگر بارندگی نداشته باشیم با توجه به گرمتر شدن هوا و تبخیر آب سدها، این درصد، کاهش بیشتری پیدا می‌کند بنابراین باید اصلاح الگوی کشت و صرفه‌جویی در مصرف آب مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر: ۸۲٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha