۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
صادرات چین ۱۷ درصد افت کرد
گزارش دوماهه کرونایی از اوضاع تجارت چین منتشر شد

صادرات چین ۱۷ درصد افت کرد

صادرات چین در دو ماه اول سال جاری با رکود شدیدی مواجه شد زیرا شیوع سریع و گسترده ویروس کرونا باعث اختلال جدی در فعالیت های تجاری ، زنجیره های عرضه جهانی و اوضاع اقتصادی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از رویترز، گزارش تجارت و شرایط اقتصادی غم انگیز چین نشان می دهد که نگرانیها از رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول  به ضعیف ترین سطح از سال ۱۹۹۰ رسیده  و اقدامات همه گیر و سختگیرانه مهار این بیماری توسط دولت ، موجب فلج شدن تولید کارخانه ها و کاهش شدید تقاضا شده است.

داده های گمرکی امروز شنبه نشان داد که میزان محموله های خارج از کشور در ژانویه-فوریه سال جاری به میزان  ۱۷.۲ درصد کاهش یافته است.

در مقایسه با نظرسنجی تحلیلگران رویترز و افزایش ۷.۹ درصدی در ماه دسامبر ، این آمار با پیش بینی ها  ۱۴درصد کاهش مواجه شده است.

واردات نسبت به سال گذشته ۴ درصد بهتر از انتظارات بازار برای کاهش ۱۵ درصدی بود.

گزارش های ماه دسامبر سال گذشته میزان ۱۶.۵ درصد را نشان میدهد که نشانگر بخشی از معاملات اولیه با امریکا بود.

چین کسری تجاری ۷.۰۹ میلیارد دلاری (۴۳/۵ میلیارد پوند) را برای این دوره به ارمغان آورد و ۲۴.۶ میلیارد دلار مازاد پیش بینی شده در نظرسنجی را نقض کرد.

یک کارخانه تولیدی در هفته گذشته و با رکود شدید در سفارشات جدید ، نشان داد که فعالیت کارخانه ها با سریعترین سرعت در ماه فوریه ، حتی بدتر از بحران مالی جهانی ۲۰۰۸ منقبض وبا مشکلاتی جدی روبرو شد.

اگرچه تعداد مبتلایان جدیدبه این ویروس در چین رو به کاهش است و دولت های محلی به تدریج با انجام اقدامات اضطراری اوضاع را آرام می کنند، اما تحلیلگران بر این باورند که بازگشت مجدد بسیاری از مشاغل بیشتر از حد انتظار طول می کشد و ممکن است تا ماه آوریل ( اردیبهشت ماه ) به تولید عادی برنگردند.

این تاخیرها باعث افزایش بیشتر و پرهزینه تر شدن اقتصاد شرکای تجاری عمده چین است که بسیاری از آنها به شدت به قطعات و اجزای سازنده چینی متکی هستند.

کد خبر: ۸٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha