۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
سانتا کروز خودروی جدید کره‌ای+ تصاویر
نگاهی به پیکاپ جدید هیوندای

سانتا کروز خودروی جدید کره‌ای+ تصاویر

هیوندای سال آینده محصول جدید خود یعنی سانتاکروز را در سگمنت پیکاپ برای بازار آمریکا و رقابت با سایر خودروسازان به طور رسمی معرفی و رونمایی خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی گروه خودروسازی هیوندای تیزر تبلیغاتی از رونمایی پیکاپ جدید خود یا همان سانتا کروز منتشر کرده است. هدف از انتشار این تیزر شناسایی بازار برای عرضه محصول است. این ویدیو تبلیغاتی توسط تیم طراحی هیوندای در کالیفرنیا تهیه شده که بخشی از نمای خودرو سانتا کروز را نشان می‌دهد.

سانتا کروز خودروی جدید کره‌ای+ تصاویر


آنچه که بیشتر از هر چیزی در این تیزر خودنمایی می‌کند، عدم ارتباط این پیکاپ با سایر پیکاپ‌های موجود در بازار بوده که بیش از گذشته آن را به یک خودروی روزمره حمل و نقلی نزدیک می‌کند. این خودرو برای افراد علاقمند به طبعیت و ماجرجو طراحی شده که ممکن هست با آن گاهی به خارج از شهر و جاده بروند. شاید توقع مشتریان در بازار نسبت به این پیکاپ مانند انتظار آن‌ها از سایر پیکاپ‌های آفرودی باشد، با این حال پاسخ هیوندای به این مقایسه از سوی مشتریان واضح هست، سانتا کروز را باید در رده خود مورد قیاس قرار دهید.
هرچند که به نظر می‌رسد سانتاکروز شاید با هدف پیکاپ به خط تولید راه نیابد، زیرا طراحی بدنه آن عیلرغم ظرافت و ظاهر جدید، مشابه خودروهای آفرود عضلانی یا بدون فریم در بدنه نیست. بنابراین گاهی تصور می‌شود که سانتا کروز ممکن هست دچار سرنوشت سوبارو باجا در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی که به بازار معرفی شد یا هوندا ریچ لاین، پیکاپ قوی پیکر ژاپنی شود. زیرا رقابت در بازار آمریکا در بخش خودروهای پیکاپ کمی سخت هست، حتی فورد با ارائه ماوریک برای جانشینی رنجر در سال ۲۰۱۲ چندان موفق نبود و مجبور به ترک این بازار کرد. حال باید دید که این خودروساز کره‌ای چه برنامه جدید برای این محصول در دست خواهد داشت.

سانتا کروز خودروی جدید کره‌ای+ تصاویر


انتخاب پیکاپ در بازار توسط مشتریان همواره طراحی و تولید را برای خودروسازان سخت می‌کند، با در نظر گرفتن این مساله، هیوندای قصد دارد که سانتا کروز را از سایرکامیون‌های کوچک با طراحی سنتی مانند تویوتا تاکوما و نیسان فورنتیر متمایز کند تا بازار خوبی را برای محصول خود ایجاد کند. سانتا کروز دارای ژنی از طراحی توسان بوده که جلوپنچره جسورانه با چراغ‌های خاص بیانگر این موضوع است. سانتاکروز دارای یک پیشرانه قدرتمند بوده و هیوندای تاکنون مشخصات فنی آن را ارائه نکرده است. اما به گفته این خودروساز کره‌ای، هدف اصلی این محصول بازار آمریکا بوده تا بتواند با سایرخودروسازان در یک بازار جهانی به رقابت بپردازد.
نکته قابل تامل اینجاست که هیوندای سال‌ها هست در خصوص تولید یک محصول پیکاپ واکنشی نداشته است، اما آنطور که به نظر می‌رسد به زودی سانتا کروز به بازار خواهد آمد. این خودرو قرار است در ۱۵ آوریل سال آینده به طور رسمی رونمایی و معرفی شود.

کد خبر: ۸۲٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha