۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
نیمی از شرکت‌های ایتالیایی در آستانه ورشکستگی
تحت تاثیر بحران کرونا رقم خورد؛

نیمی از شرکت‌های ایتالیایی در آستانه ورشکستگی

در ادامه پیامدهای سنگین کرونا بر اقتصاد ایتالیا، نزدیک به نیمی از شرکت‌ها در این کشور در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند.

به گزارش بازار، در ادامه پیامدهای سنگین کرونا بر اقتصاد ایتالیا، نزدیک به نیمی از شرکت‌ها در این کشور در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند.

مرکز آمار ایتالیا «ایستات» در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، ۴۵ درصد شرکت‌های کوچک و متوسط ایتالیا در معرض خطر ورشکستگی و توقف فعالیت‌های خود قرار دارند. بر اساس این گزارش بیشترین شرکت‌هایی که در معرض خطر ورشکستگی قرار دارند، در بخش گردشگری به ویژه آژانس‌های مسافرتی و حمل و نقل هوایی هستند.

مدیر یک آژانس گردشگری گفت: فعالان گردشگری به ویژه آژانس‌های مسافرتی دیگر به آخر خط رسیده اند چرا که در یک سال گذشته متحمل بیشترین آسیب از شیوع کرونا شده اند. ما دیگر حتی به آینده هم خوش بین نیستیم.

کارکنان شرکت‌های هواپیمایی ایتالیایی از آنچه بی توجهی اتحادیه اروپا به مشکلات آن‌ها گفته شده، اعتراض دارند.

یک خلبان شرکت هواپیمایی آلیتالیا گفت: واقعا باور کردنی نیست که اتحادیه اروپا در این شرایط دشوار اقتصادی فقط از قدرت‌های بزرگ در شمال اروپا به ویژه آلمان و فرانسه حمایت می‌کند، ولی هیچ کمکی به شرکت‌های هواپیمایی در ایتالیا به خصوص آلیتالیا که در آستانه ورشکستگی و اخراج کارکنان خود است نمی‌کند.

این در حالی است که ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

در همین حال بر اساس گزارش کنفدراسیون مشاغل ایتالیا، بحران اقتصادی در ۸ سال گذشته در این کشور به تعطیلی ۷۷ هزار مغازه در مراکز تاریخی شهرهای بزرگ این کشور انجامیده است که بخش قابل توجهی از آن مربوط به یک سال گذشته می‌شود.

کد خبر: ۸۲٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha