۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
جذب سرمایه‌گذار در گروی احیای فضاهای آبی منطقه آزاد اروند است
رئیس اتاق تعاون خرمشهر:

جذب سرمایه‌گذار در گروی احیای فضاهای آبی منطقه آزاد اروند است

خرمشهر- منیعاوی، رئیس اتاق تعاون خرمشهر گفت: جذب سرمایه‌گذار و گردشگر در گروی احیای فضاهای آبی منطقه آزاد اروند است.

زامل منیعاوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مجتمع فاز دوم پرورش شهید احمدیان شامل ۸۸ تعاونی است؛ حدود ۶۰۰ نفر عضو دارد و ۶۵۰ نیروی شاغل در این مجتمع مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شیلات خرمشهر، عنوان کرد: خرمشهر حدود ۲۳ هزار تن تولیدات ماهیان گرمابی دارد که ۷ هزار تن از ۲۳ هزار تن در این مجتمع تولید می‌شود.

رئیس اتاق تعاون خرمشهر افزود: از سال ۹۵ که تاکنون تاسیس شده است متاسفانه فاقد برق بوده و باعث هدر رفتن انرژی شده است.
منیعاوی بیان کرد: هر تعاونی ۶ هزار لیتر گازوئیل مصرف می‌کند که در مجموع حدود ۵۰۰ هزار لیتر می‌شود.

منیعاوی با بیان اینکه تامین برق منطقه پیشرفت‌هایی داشته و تیرک‌ها نصب شده است، خاطرنشان کرد: حدود ۳ میلیارد تومان دیگر هزینه نیاز است که این برق به مجموعه‌های فعال برسد و با رایزنی‌هایی که انجام شده می‌توانیم حدود یک میلیارد از تعاونی‌های فعال بگیریم و در واقع درخواست کردیم که با تخصیص دو میلیارد تومان تامین هزینه برق‌رسانی برای این مجتمع موافقت شود.

اقتصاد توریسم
وی با اشاره به اقتصاد صنعت گردشگری، توضیح داد: با توجه به اینکه رئیس هیات قایقرانی منطقه آزاد اروند نیز هستم در خصوص ظرفیت آبی این منطقه مطالعات زیادی در حوزه گردشگری آبی داشتیم که نتایج مطالعات نشان از پتانسیل‌های اقتصادی و بکر این منطقه بود.

رئیس اتاق تعاون خرمشهر مهمان‌نواز بودن مردم منطقه آزاد اروند را یکی از شاخصه‌های مثبت در راستای سرمایه‌گذاری گردشگری برشمرد و گفت: رودخانه‌های کارون و اروند صغیر و همچنین کانال ژیان، سه ظرفیت مهم آبی است که زمینه سرمایه‌گذاری این فضاها مهیا است.

منیعاوی در ادامه سخنان خود شرایط آب و هوایی منطقه را برای توسعه «گردشگری آبی» ویژه قلمداد کرد و افزود: هفت ماه سال را می‌توان از ظرفیت‌های آبی استفاده کرد و این باعث می‌شود سرمایه‌گذاران و گردشگران رغبت بیشتری از خود نشان دهند.

وی یادآور شد: این طرح چنانچه بخواهد از صفر آغاز شود نیازمند حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که بندر خرمشهر ۱۵۰ میلیارد تومان برای ساخت چهار اسکله شناور روی آب کرده و به زودی با نصب آنها ظرفیت دو برابر می‌شود.

رئیس اتاق تعاون خرمشهر اضافه کرد: پیشنهاد دادیم تفاهمنامه‌ای بین سازمان منطقه آزاد اروند و اداره بندر خرمشهر به منظور بهره‌برداری بهتر این پروژه منعقد شود.

ارزش افزوده مناطق آزاد
منیعاوی با اشاره به سفر اخیر مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: یک ابراز گلایه داشتم؛ انتظار داشتیم وی در برابر ارزش افزوده‌ای که از مناطق آزاد حذف شده، موضع قوی‌تری را از خود نشان دهد و پیگیری بهتری انجام بدهد.

وی عنوان کرد: بسته‌های تشویقی که تحویل تولیدی‌ها دادند و حذف آن نیز پس از بهره‌برداری، خلاف قانون است.

کد خبر: ۸۲٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha