۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
زمانبندی نامناسب توزیع، دلیل صف‌های طولانی مرغ در یزد
نایب رئیس اتحادیه لبنیات یزد اعلام کرد

زمانبندی نامناسب توزیع، دلیل صف‌های طولانی مرغ در یزد

یزد- صیادیان، نایب رئیس اتحادیه لبنیات و سوپر مارکت یزد زیاده خواهی برخی افراد و زمانبندی نامناسب توزیع را دلیل صف‌های طولانی مرغ در چند روز اخیر دانست.

علیرضا صیادیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: با اعلام نرخ جدید مرغ به قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان، شرایط فعلی بازار مرغ در یزد مطلوب است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی درباره دلایل افزایش نرخ مرغ توضیح داد و بیان کرد: با اعلام نرخ جدید مرغ، تولیدکنندگان به حاشیه سود مطمئن رسیدند و این حاشیه اطمینان، مرغداران را ترغیب به کشتار کرد و بازار را بابت مرغ با کمبود مواجه نکرد.

نایب رئیس اتحادیه لبنیات و سوپرمارکت استان به صف‌های طولانی مرغ اشاره کرد و افزود: مشوش کردن شرایط بازار مرغ از سوی رسانه‌ها و خصوصاً نشان دادن چند نقطه از صف‌های طولانی مرغ، باعث التهاب در بازار مرغ و ایجاد هیجان کاذب در این بازار شد.

صف، صف می‌آورد
صیادیان با اشاره به ضرب المثل «صف، صف می‌آورد»، افزود: زیاده‌خواهی و ولع مردم از اینکه مبادا دچار کمبود مرغ شوند، یک اشتباه راهبردی بود که باعث هجوم به صف‌های توزیع مرغ و التهاب‌آفرینی در بازار مرغ شد.

وی اظهار کرد: بازار مرغ تا دو هفته آینده در شرایط مطلوبی قرار می‌گیرد و دیگر شاهد صف‌های طولانی مرغ نخواهیم بود.

صیادیان در خصوص نیاز مرغ استان تصریح کرد: در روزهای عادی نیاز استان ۷۰ تن در روز است و در شرایط خاص‌تر تا صد تن هم مرغ به بازار عرضه شده است؛ با این حال، این روزها، تا سقف ۲۰۸ تن هم کشتار مرغ داشته‌ایم که به علت هیجانات، جوابگوی نیاز استان نبود.

نایب رئیس اتحادیه سوپر مارکت و لبنیات از مشکلات دیگر در بازار مرغ هم سخن گفت و اشاره کرد: زمانبندی نادرست در توزیع و کشتار زمینه را برای کمبود مرغ فراهم و شرایط التهاب‌آفرین را به بازار مرغ تحمیل کرد. 

وی در پایان بیان کرد: معمولاً پس از تعطیلات عید، بازار مرغ از تب و تاب می‌افتد و بر اثر تمهیداتی که اندیشیده شده، التهابات نیز کاهش می‌یابد از این رو، این روزها مردم به خوبی این روند را مشاهده خواهند کرد.

کد خبر: ۸۲٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha