۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
 طرح مزارع سازگاری در مازندران اجرا می شود
معاون استاندار مازندران:

طرح مزارع سازگاری در مازندران اجرا می شود

ساری- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی در حوزه کشاورزی طرح مزارع سازگاری در مازندران اجرا می شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری مازندران، حسن خیریان پور با بیان اینکه برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی در حوزه کشاورزی طرح مزارع سازگاری در مازندران اجرا می شود، تصریح کرد: با توجه به مزیت های بالقوه و بالفعل، استان مازندران در بخش کشاورزی بیش از هفت میلیون تن با تنوع ۷۰ نوع محصول تولید می کند که در ۱۴ محصول حائز رتبه اول تا سوم کشور است.

وی افزود: متاسفانه بعضا به دلیل سخت گیری ها در صدور مجوزهای مربوطه، رعایت فاصله و ... شاهد تغییر در کاربری اراضی زراعی و مهاجرت از روستا بوده و این در حالی است که در گذشته فعالان عرصه اقتصادی روستاها در یک مزرعه توامان زراعت چند فعالیت کشاورزی را انجام می دادند.

وی ادامه داد: از این رو تصمیم گیری شد افراد علاقمند که دارای اراضی ۵ هزار متر مربع , یک هکتار یا بیشتر هستند حسب نوع پروژه توامان مجوز فعالیت یکجا چند فعالیت در کمترین فرصت ممکن برایشان صادر شود تا در اجرای پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از تولید شاهد افزایش تولید و تصاعدی شدن روند مهاجرت معکوس به روستاها، جلوگیری از تغییر کاربری و فروش اراضی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تأکید کرد: یکی از معضلات سرمایه گذاری در بخش کشاورزی زمان بر بودن و افزایش هزینه اخذ موافقت های اصولی به ویژه بحث رعایت فاصله است، در حالیکه پرورش طیور، ماهی، کشت گلخانه، زراعت چوب، پرورش دام سبک و سنگین نژاد جدید و غیره می تواند با همزیستی در قالب یک مجوز تحت عنوان مزرعه سازگار احداث شوند.

کد خبر: ۸۲٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha