۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
افزایش ۴۵ تا ۶۰ درصدی بودجه لرستان| نقش لابی‌گری در جذب بودجه کاهش یابد
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس:

افزایش ۴۵ تا ۶۰ درصدی بودجه لرستان| نقش لابی‌گری در جذب بودجه کاهش یابد

لرستان- ویسکرمی، نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس گفت: افزایش ۴۵ تا ۶۰ درصدی بودجه لرستان براساس تورم موجود بوده و در عمل مبلغ خاصی به بودجه استان اضافه نشده است.

مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: بودجه سالیانه‌ای که به استان تعلق می‌گیرد در دو قالب ملی و استانی است و قبل از اینکه به صورت لایحه وارد مجلس شود، دستگاه‌های دولتی از چند ماه قبل آن را پیش‌بینی می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش ۴۵ تا ۶۰ درصدی بودجه لرستان، افزود: با توجه به تورم موجود، این افزایش بودجه خیلی قابل توجه نیست و فقط برای جبران مشکلات تورمی است البته حدود ۸۰ درصد بودجه در اختیار وزرا است و منظور ما ۲۰ درصد باقی مانده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قرار بود طبق برنامه ششم ۳۰ تا ۳۵ درصد بودجه تحت اختیار استانها قرار بگیرد ولی تاکنون این امر محقق نشده و نهایتا ۱۵ تا ۲۰ درصد از بودجه در اختیار استان قرار می‌گیرد؛ متأسفانه بحث لابی و رابطه هم در جذب بودجه تاثیرگذار است و این عیبی است که بودجه‌ریزی کشور دارد.

وی بیان کرد: در مجلس یک طرح احکام بودجه در حال بررسی است و امیدواریم که در برنامه ششم و هفتم، این موضوع اصلاح شود تا نقش لابی و رابطه کمرنگ شود و بودجه براساس شاخص‌های تعیین شده در اختیار استانها قرار بگیرد.

ویسکرمی بیان کرد: قبل از نهایی شدن بودجه به همراه استاندار و نمایندگان، چندین جلسه با برخی وزارتخانه‌ها برگزار کرده و تلاش شد بودجه طرح‌های استان افزایش پیدا کند ولی با توجه به وضعیت اقتصادی، تحریم‌ها و تورم، عملا چیزی بیشتر از تورم به بودجه سال قبل اضافه نشده است.

کد خبر: ۸۲٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha