۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
افزایش ۲۱ درصدی صادرات از گمرک زنجان؛ حمایت جدی از سرمایه گذاران ابزار مهم تحقق شعار سال
بازار گزارش می دهد؛

افزایش ۲۱ درصدی صادرات از گمرک زنجان؛ حمایت جدی از سرمایه گذاران ابزار مهم تحقق شعار سال

زنجان- صادرات به عنوان یکی از مهمترین مولفه های تاثیرگذار در توسعه اقتصادی نقش مهمی در ارز آوری و تقویت بنیادهای اقتصادی دارد به گونه ای که سال گذشته با وجود شیوع کرونا صادرات از استان زنجان ۲۱ درصد رشد داشته است.

بازار؛ گروه استان‌ها: از سال ۹۰ مقام معظم رهبری پایه و اساس شعار سال را در حوزه اقتصادی بنا نهادند و این نشان می دهند که ایشان به توسعه اقتصادی، تقویت تولید و رفاه حال و معیشت مردم بسیار توجه دارند.

توسعه تولید نیازمند اصلاح و بازنگری در قوانین، شناسایی و رفع مشکلات و موانع بر سر راه تولید است که باید به خوبی رصد و رفع شود و در این میان مسئولان و کارشناسان اقتصادی در این خصوص باید مدبرانه وارد عرصه شوند.

تحقق شعار سال «تولید،پشتیانی ها و موانع زدایی» تنها با شعار دادن عملیاتی نمی شود و مستلزم تدوین برنامه عملیاتی شده است و باید بر این امر اذعان داشت که با همدلی و همراهی می توان در تحقق شعار سال موفق بود.

باید مدیریت جهادی در تحقق شعار سال مورد توجه قرار گیرد و باید بر این امر اذعان داشت که در توسعه تولید داخلی نه تنها دولت و بخش خصوصی بلکه مردم هم در تحقق این شعار سال بسیار تاثیر گذار هستند چرا که مردم با استفاده از تولید داخلی می توانند توسعه تولید داخل را رقم بزنند.

افزایش ۲۱ درصدی صادرات از گمرک زنجان؛ حمایت جدی از سرمایه گذاران ابزار مهم تحقق شعار سال

حمایت از تولید داخلی پشتیبانی از تولید است و در این طرف قضیه هم باید تولیدکنندگان به تولید کالای با کیفیت توجه کنند. در این راستا اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان با حضور استاندار زنجان برگزار شد.

لزوم عزم همگانی برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی
استاندار زنجان به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: تحقق شعار سال در وهله اول به عزم همگانی نیاز دارد و در این خصوص باید دستگاههای اجرایی با برنامه ریزی و مدیریت درست عملیاتی شده وارد عرصه شوند. 

در راستای تحقق شعار سال موانع بر سر راه تولید توسط دستگاههای اجرایی رصد و احصاء شود، در راستای تحقق شعار سال باید سه قوا و تمام مدیران دستگاههای اجرایی مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشند

فتح الله حقیقی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال موانع بر سر راه تولید توسط دستگاههای اجرایی رصد و احصاء شود، افزود: در راستای تحقق شعار سال باید سه قوا و تمام مدیران دستگاههای اجرایی مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته در راستای تحقق جهش تولید برنامه های خوبی عملیاتی شد، بیان کرد: طی سال گذشته طرح های سرمایه گذاری خوبی در استان اجرا شد و  بیش از ۹ هزار میلیارد تومان تولید در استان محقق شد و در سال جاری هم با افتتاح پنج طرح اقتصادی تولید در استان افزایش یافته و به تبع اشتغال هم افزایش می دهد.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان مدیران بسیار فعال و پای کاری دارند، گفت: شعار سال جامع و کامل است و رهبری بسیار مدبرانه این شعار سال را بیان کردند. 

لزوم آسیب شناسایی جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در زنجان
حقیقی با بیان اینکه با بیان اینکه صادرات، واردات، مالیات، بیمه، محیط زیست، منابع طبیعی، گمرک و  امور بانکی باید برای تحقق شعار سال مورد توجه قرار گرفته و مانع‌زدایی شود، اظهار کرد: متولیان هر کدام از این آیتم ها باید موانع سر راه تولید را رصد و رفع کنند.

وی بر لزوم همکاری بسیار جدی دستگاههای اجرایی از تولید کنندگان و بخش خصوصی تاکید کرد و بیان داشت: رویه ها و قوانین  شفاف است و این ها به دقت بررسی شود و قوانینی که دست و پا گیر تولید هستند تهیه و برای رفع به مرکز ارسال شود.

افزایش ۲۱ درصدی صادرات از گمرک زنجان؛ حمایت جدی از سرمایه گذاران ابزار مهم تحقق شعار سال

استاندار زنجان بر لزوم آسیب شناسایی جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان تاکید کرد و بیان کرد: باید مشکلات بر سر راه تولید به خوبی در جلسات سالجاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به خوبی رصد شود.

حقیقی با بیان اینکه از موازی کاری در تصمیمات و جلسات جلوگیری شود، گفت: باید موازی کاری ها حذف شود تا شاهد توسعه اقتصادی پایدار و اشتغال پایدار در استان باشیم. 

لزوم ضرورت حفظ اشتغال موجود در واحدهای تولیدی و صنعتی زنجان
وی به افزایش ۲۱ درصدی صادرات کالا از گمرک استان طی سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: طی سه ماه اول سال گذشته مرزها بسته بود ولی بعد از دی ماه شاهد افزایش صادرات کالا از گمرک استان بودیم و در سال جاری هم صادرات کالا از استان افزایش خواهد یافت.

استاندار زنجان بیان کرد: مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی که نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد در استان پیگیری می شود چرا که رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان تثبیت اشتغال را به دنبال دارد.

حقیقی بر لزوم ضرورت حفظ اشتغال موجود در واحدهای تولیدی و صنعتی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: در سال جاری باید کوتاهی های سال گذشته که به علت کرونا در حوزه اقتصادی مواجه بودیم امسال نباید تکرار شود.

وی با بیان اینکه دلیل موفقیت اتاق بازرگانی زنجان برنامه محور بودن است، بیان داشت: استفاده از ظرفیت بانوان فعال در حوزه اقتصاد از اقدامات بسیار خوب اتاق بازرگانی استان در سال گذشته بود و امسال هم باید تداوم داشته باشد. 

استاندار زنجان با بیان اینکه برگزاری جلسات مشترک با فعالان حوزه اقتصاد خارجی و دعوت از سفرا برای ارتباطات جدید و حضور در بازارهای جدید در شعار سال بسیار موثر است، ابراز داشت: در سال گذشته اقدامات خوب و ارزشمندی صورت گرفت و باید امسال هم با جدیت بیشتری محقق شود. 

تحقق شعار سال نیازمند عزم همگانی و جهاد گونه است 
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تحقق شعار سال با عزم جهادی تاکید کرد و بیان داشت: گفتمان تولید، نیازمند توجه به کالای ایرانی، افزایش تولید، افزایش ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان و افزایش مصرف کالای داخلی از طرف مردم است. 

مصطفی طاهری با بیان اینکه در تحقق این امر مهم مردم هم به عنوان مصرف کننده نقش بسیار اساسی و موثر دارند، بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال باید جهادگونه و با برنامه وارد عرصه شد و باید بر این امر اذعان داشت که جهش تولید  نیازمند انجام کار عملیاتی است و با شعار کاری جلو نمی رود.

وی ابراز داشت: طی ۱۰ سال گذشته مقام معظم رهبری شعار سال را بر پایه و اساس اقتصادی قرار دادند و اولویت مهم مقام معظم رهبری مسائل اقتصادی است و باید این مهم به جد مورد توجه قرار گیرد. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقدینگی به شدت تورم زا است، بیان کرد: ارزش پول ملی کم شده و ارزهای مختلف گران می شود و در این میان کم شدن ارزش پول ملی یک کشور بزرگترین خطر است و بهترین راهکار مقابله با کم شدن ارزش پول ملی توجه به تولید است.

سرمایه گذار باید به خوبی حمایت و پشتیبانی شود
طاهری بر لزوم حمایت از بخش خصوصی  تاکید کرد و بیان داشت: کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید مشکلات تولیدکنندگان را با دقت رصد و دنبال کند و این ستاد در استان با مدیریت و برنامه ریزی مدونی تقویت شود و بدنه دولت فرش قرمز زیر پای  سرمایه گذار پهن کند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان به شعار سال «تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها» توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به مانع‌زدایی از فعالیت کار آفرینان و سرمایه گذاران برنامه ریزی خواهد کرد  چرا که تولید می‌تواند اشتغال ثابت و پایداری را ایجاد کرده و مانع از تورم در کشور شود.

رشد اقتصادی در زندگی مردم به خوبی دیده شود
ناصر فغفوری با بیان اینکه حمایت‌ها و ایجاد مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاران، ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی از ابزارهای بسیار مهم در تحقق شعار سال است،می گوید: در سال جاری بیشترین توقع برای تحقق شعار سال از بخش خصوصی است ولی باید از این بخش که به عنوان سربازان اقتصادی در خط مقدم هستند به خوبی حمایت شود. 

زنجان در سرمایه گذاری جایگاه خوبی در کشور دارد و یکی از مهم‌ترین اقدامات برای تحقق شعار سال این است که موانع و مشکلات بر سر راه تولید و تولید کننده به خوبی بررسی و احصاء شود

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی و ارزش افزوده اقتصادی باید در زندگی مردم به خوبی خود را نشان دهد، ابراز داشت: زنجان در سرمایه گذاری جایگاه خوبی در کشور دارد و یکی از مهم‌ترین اقدامات برای تحقق شعار سال این است که موانع و مشکلات بر سراه تولید و تولید کننده به خوبی بررسی و احصاء شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان از کاهش ۳۰ درصدی قیمت‌های حمل بار خبر داد و بیان داشت: این کاهش هزینه باعث افزایش حمل بار از ناوگان ریلی در سالجاری می شود.

مهدی رنگ رونا ابراز داشت: طی سال گذشته در رابطه با حمل کرایه‌های ریلی و هزینه‌های حمل بار بحث و تبادل نظر شده بود که با مساعدت‌های صورت گرفته از سوی راه‌آهن و مسئولان استان قیمت‌ها در حمل بار کاهش یافته است.

افزایش ۲۱ درصدی صادرات از گمرک زنجان؛ حمایت جدی از سرمایه گذاران ابزار مهم تحقق شعار سال

حمایت جدی از سرمایه گذاران ابزار مهم برای تحقق شعار سال است
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه سال ۹۹، سالی بسیار سختی برای مردم و فعالان اقتصادی بود، بیان داشت: نقشه راه تجارت خارجی در چهار فصل که باید انجام و عملیاتی شوند مشخص شده است.

طی سال گذشته با وجود ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده تولید خوبی در استان ایجاد شد ولی امسال در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها تولید استان تقویت می شود

علی یگانه فرد به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته با وجود ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده تولید خوبی در استان ایجاد شد ولی امسال در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها تولید استان تقویت می شود.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار باید موانع بر سر راه تولید و سرمایه گذار بررسی و رفع شود، بیان داشت: حمایت جدی از سرمایه گذاران ابزار مهم برای تحقق شعار سال است.

تلاش برای توسعه زیرساخت های توسعه سرمایه گذاری و همچنین تقویت صادرات در استان می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان داشته باشد به گونه ای که وجود ظرفیت های مهم معدنی و صنعتی تحقق این  اصل مهم را تسهیل می کند.

کد خبر: ۸۲٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha