۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
استقرار ۶۱ واحد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی خبر داد:

استقرار ۶۱ واحد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

بیرجند_ رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از استقرار ۶۱ واحد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مرتضی صفدری زاده در نشست خبری که در سالن جلسات منطقه ویژه اقتصادی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه متاسفانه استان خراسان جنوبی از شناخته شدن پتانسیل‌ها محروم مانده است، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی به دنبال تنوع سرمایه گذاری در استان است.

وی با بیان اینکه به لطف خداوند و توجه مسئولین فرآیند توسعه در استان چشم اندازهای بسیار خوبی را نشان می دهد، افزود: طی یکسال گذشته علی رغم شیوع بیماری کرونا اما خوشبختانه توانسته ایم مسیر تعالی و پیشرفت را در سطح عملیاتی و زیرساختی طی کنیم.

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای ایجاد توسعه پایدار نیاز به موتور محرک توسعه است، عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی به عنوان یکی از این موتورهای محرک توانسته به گونه ای عمل کند که مورد رفرنس شورای عالی مناطق و مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی دارای دو سایت مرکزی در شهر بیرجند و سایت مرزی در نقطه صفر مرز ماهیرود است، اظهار داشت: در مجموع ۶۱ واحد سرمایه گذاری در این دو سایت مستقر شدند که به تفکیک ۲۹ واحد مرکزی و ۳۲ واحد مرزی هستند.

صفدری زاده با اشاره به اینکه برای اولین بار طراحی و ساخت و تولید ماشیت آلات خط تولید کاشی و سرامیک در منطقه ویژه انجام و توفیقات بسیار خوبی کسب شده است، بیان کرد: در حوزه تجارت محصولات استراتژیک مرکز مبادلات تجاری و تحرک بخشی منطقه ویژه در بازارهای ملی فعالیت بسیار خوبی دارد.

۸۱ هزار و ۴۰۴ کامیون وارد سایت مرزی منطقه ویژه شد
وی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد رشد کامیون ها و ناوگان ورودی به استان بوده ایم، افزود: در این مدت ۸۱ هزار و ۴۰۴ کامیون وارد سایت مرزی شدند که نسبت به سال ۹۸ حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی سال گذشته در حوزه عمران شاهد توسعه زیرساخت های منطقه ویژه بوده ایم، گفت: توسعه آسفالت معابر، ایجاد و ارتقا سطح ایمنی پارکینگ ها از جمله اقدامات عمرانی منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تولید و ایجاد اشتغال است، عنوان کرد: در سال جدید نیروپروری و نوآوری برای رونق بیشتر فضای کسب و کار را در دستور کار قرار داده ایم.

صفدری زاده با اشاره به اینکه ایجاد مرکز مهم علمی و کاربردی در کنار صنعت از اقدامات شایسته و سیار موثر منطقه ویژه اقتصادی بوده است، بیان کرد: طی یک سال گذشته دانشگاه علمی و کاربردی مسقر در منطقه ویژه شاهد افزایش دانشجو بوده است.

سرمایه گذاری ۷۷۱ میلیاردی منطقه ویژه اقتصادی
وی با اشاره به اینکه مرز ماهیرود در شرایط کرونا و تحریم ها توانسته بسیار موثر در ارتباطات و تعاملات بین المللی ورود کند، اظهار داشت: تا کنون حدود هشت هزار متر انبار مسقف در مرز ایجاد و هشت هزار متر دیگر باید انجام شود.

صفدری زاده ادامه داد: ۱۲ هزار متر انبار مسقف نیز توسط سرمایه گذار در حال ساخت است.

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری در سایت مرزی ۷۱ میلیارد تومان و در سایت مرکزی ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: در سال گذشته برای دو هزار و ۴۱۵ نفر بر اساس صدور جواز تاسیس، اشتغال ایجاد خواهد شد که تا کنون بیش از ۸۰۰ نفر از این اشتغال ایجاد شده است.

کد خبر: ۸۲٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha