۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
انحصار و بی‌عدالتی در توزیع نهاده‌ها پایان یابد
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر:

انحصار و بی‌عدالتی در توزیع نهاده‌ها پایان یابد

بوشهر - رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: انحصار و بی‌عدالتی در توزیع نهاده‌ها پایان یابد.

به گزارش بازار به نقل از دفتر نماینده بوشهر، گناوه و دیلم، عبدالکریم جمیری گفت: در سالی که با تاکید رهبری مزین به نام «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» است، افرادی که خود را ملتزم به فرمایشات رهبری می دانند باید این التزام را در عمل نشان دهند و مردم نقش آفرینی مسئولان را در عرصه اجرا به طور محسوس مشاهده کنند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس ادامه داد: اینکه ما  در تولید و توزیع محصولات کشاورزی و دامی مشکلات فراوانی داریم، بر کسی پوشیده نیست و اگر قرار است این حوزه مورد توجه قرار گیرد، باید به لوازم رشد تولید توجه ویژه کرد، در واقع اگر پرورش دهندگان، کشاورزان، دامداران و صیادان مورد حمایت نباشند، چطور می توانند تولیدکننده باشند؟ و چطور جهش تولید اتفاق بیفتد؟ در واقع سوال مردم این است که این مانع زدایی ها قرار است چگونه توسط مسئولان اجرایی صورت پذیرد.

وی افزود: کشاورزی که بذر ندارد، در زمان کشت دیم با قیمت بالای بذر روبرو است، ولی فریاد رسی ندارد یا نخلداری که با کم آبی و به سختی ثمره ای را به دست می آورد آن ثمره به روی دست آنها می ماند و کسی از آنها حمایت نمی کند.

جمیری اضافه کرد: اگر وزیر جهاد کشاورزی می گوید قیمت نهادها در عرصه نهادها تعیین می شوند، باید پرسید پس جایگاه نظارت چه می شود؟ با شائبه انحصار چه می کنند؟ این در حالی است که بسیاری از افراد به دلیل بی عدالتی ها از شرکت در این رقابت محروم هستند. همچنین در مسئله توزیع نیز با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم. در حالی که باید نتیجه التزام و پیروی از دستورات رهبری را در زندگی مردم ببینیم.

به گفته وی سیستم غلط، توزیع ناعادلانه و سودجویانه اجازه نمی دهد، توزیع مناسب و عادلانه محصولات کشاورزی و دامی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در کشوری که دراوج قدرت است، آیا زیباست که مسئولان در توزیع مرغ ناتوان باشند و مردم در صف های طویل مرغ  و تخم مرغ بمانند.

کد خبر: ۸۲٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha