۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
 ایجاد نیروگاه های کوچک حرارتی در گیلان ضروری است
استاندار گیلان:

ایجاد نیروگاه های کوچک حرارتی در گیلان ضروری است

رشت- استاندار گیلان بر افزایش واحدهای تولیدی فعال و بازگرداندن واحدهای نیمه فعال به چرخه تولید در جهت رونق اشتغال‌زایی تأکید کرد و گفت: ایجاد نیروگاه‌های کوچک حرارتی برای استمرار فرآیند تولید، ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی افزود: تحقق هدفگذاری ۷۲۰ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی از استان و برگرداندن ۵۰ درصد واحدهای راکد و نیمه راکد به چرخه تولید، نیازمند آن است که زیرساخت‌های تولید را تقویت و زمینه اشتغال را فراهم سازیم.

استاندار گیلان با تصریح اینکه رفع موانع و مشکلات پیش روی تولید، منجر به کاهش بیکاری می شود، یادآور شد: رفع بیکاری، راهی جز سرمایه گذاری و افزایش تولید ندارد و البته صادرات، مکمل آن است.

وی با تاکید بر اهتمام برای تحقق شعار سال گفت: با افزایش واحدهای تولیدی فعال و بازگرداندن واحدهای نیمه فعال به چرخه تولید، زمینه اشتغال بیشتری فراهم می‌شود.

زارع ادامه داد: واحدهای صنفی، مکمل واحدهای صنعتی هستند ضمن آنکه برخی واحدهای صنفی، خود تولیدکننده بوده و تولید آنها به چرخه اقتصادی بازمی‌گردد بر این اساس؛ در کنار توجه به صنعت، می‌بایست به صنف هم توجه کافی شود.

استاندار گیلان با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تقویت زیرساخت‌ها بیان داشت: تقویت زیرساخت ها، پیش نیاز توسعه است و با در نظر داشتن اهمیت تامین انرژی؛ مهمترین زیرساخت، مربوط به حامل های انرژی می‌شود که عامل فعالیت واحدهای تولیدی به شمار می آیند.

زارع گفت: علی رغم آنکه گیلان یکی از قطب‌های تولید کننده برق است و توان صادرات به شبکه سراسری را دارد؛ اما در کنار برق، داشتن نیروگاه‌هایی که به طور همزمان برق و حرارت تولید می کنند و نیز نیروگاه های گازی در مقیاس کوچک برای واحدهای تولیدی، ضروری است.

وی همچنین بر لزوم استفاده از تجربه های موفق برای شتاب در روند توسعه کشور و استان تأکید و اظهار کرد: رشت یکی از کلانشهرهای ایران است و لازمست برای معضل ترافیک آن، که دشواری هایی هم برای اصناف و هم برای شهروندان ایجاد کرده، چاره اندیشی شود.

کد خبر: ۸۲٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha