۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
میزان جوجه‌ریزی ملاک مناسبی برای راستی‌آزمایی مرغداری‌ها نیست
نماینده مردم ملایر در مجلس:

میزان جوجه‌ریزی ملاک مناسبی برای راستی‌آزمایی مرغداری‌ها نیست

آزادی خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس، گفت: شیوه نامناسب راستی آزمایی باعث شد تا سه هزار و ۴۶۰ واحد مرغداری که نهاده دامی با ارز دولتی دریافت کرده‌اند مرغ تولیدی خود را به شبکه توزیع کشور تحویل ندهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص تخلف تعدادی از واحدهای مرغداری در زمینه عدم عرضه محصول به بازار، گفت: در حوزه واردات و مصرف نهاده‌های دامی شاهد سوء استفاده‌های هستیم و برخی از واردکنندگان قبل از ساماندهی سامانه بازارگاه محصول وارداتی خود را در بازار سیاه عرضه می‌کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در گذشته حدود ۴۰ درصد از نهاده‌های وارداتی با ارز دولتی به صورت قاچاق در بازار سیاه عرضه می‌شد، عنوان کرد: واحدهای مرغداری‌ها برابر با میزان جوجه ریزی خود نهاده‌ دامی دریافت می‌کنند اما جوجه ریزی ملاک مناسبی برای راستی آزمایی نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید میزان گوشت تحویلی به کشتارگاه ملاک تحویل نهاده‌ دامی باشد، تصریح کرد: شیوه نامناسب راستی آزمایی باعث شد تا ۳ هزار و ۴۶۰ واحد مرغداری که نهاده دامی با ارز دولتی دریافت کرده‌اند مرغ تولیدی خود را به کشتارگاه‌ها و شبکه توزیع کشور تحویل ندهند.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش نظارت‌ها می‌توان تخلفات حوزه نهاده‌های دامی و بازار گوشت مرغ را کاهش داد، عنوان کرد: فرآیند نظارت باید با فرآیند اجرا همراه باشد و دولت به عنوان مجری قانون نظارت لازم را اعمال کند، مجلس و قوه قضائیه نیز در کنار دولت نظارت‌های لازم را دارند.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه دولت به عنوان تسهیل‌گر ستاد تنظیم بازار باید بازار را در اختیار داشته و شیوه و شبکه توزیع را تقویت کند، ادامه داد: یکی از ابعاد نظارتی لینک سازی سامانه‌ها با یکدیگر است، اگر سامانه‌های بنادر، گمرک، تجارت و بازارگاه با یکدیگر لینک باشد شاهد بازار سیاه نهاده‌های دامی نخواهیم بود.

کد خبر: ۸۲٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha