۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
کشتی ایران در دریای سرخ دچار آسیب جزئی شد
سخنگوی وزارت امور خارجه:

کشتی ایران در دریای سرخ دچار آسیب جزئی شد

خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در حادثه رخ داده برای کشتی تجاری ایران، خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی بوجود نیامده و بررسی‌های فنی در مورد چگونگی این حادثه و منشاء آن در حال انجام است.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اخبار حمله به کشتی تجاری ایران در دریای سرخ اظهار داشت: کشتی تجاری ایران با نام ساویز روز سه شنبه ۱۷ فروردین حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری که منشاء و شیوه شکل گیری آن در دست بررسی است دچار آسیب جزیی شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس اعلام قبلی رسمی و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بین المللی دریانوردی به عنوان نهاد مرجع، کشتی غیر نظامی ساویز برای برقراری امنیت دریانوردی در مسیر خطوط کشتیرانی و مقابله با دزدان دریایی در منطقه دریای سرخ و خلیج عدن مستقر شده بود.

خطیب زاده گفت: این کشتی عملا به عنوان ایستگاه لجستیکی (پشتیبانی فنی و تدارکات) ایران در دریای سرخ عمل می‌کرد و لذا مشخصات و ماموریت این کشتی قبلا به صورت رسمی به آن سازمان اعلام شده بود.

وی افزود: در اثر حادثه رخ داده خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی بوجود نیامده است و بررسی‌های فنی در مورد چگونگی این حادثه و منشاء آن در حال انجام است و کشورمان کلیه اقدامات لازم از طریق مراجع بین المللی را در این خصوص انجام خواهد داد.

کد خبر: ۸۲٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha