۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
برگزاری انتخابات شرکت های استانی سهام عدالت
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد

برگزاری انتخابات شرکت های استانی سهام عدالت

دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: انتخابات هیات مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت از نیمه دوم اردیبهشت تا اواسط خرداد در استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، محمدعلی دهقان دهنوی در حاشیه جلسه شورای عالی بورس در جمع خبرنگاران افزود: موضوع این جلسه؛ سهام عدالت و برگزاری مجمع انتخاب هیئت مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت بود.

وی گفت: قبلا قرار بود این انتخابات در اسفند برگزار شود، اما به دلیل اینکه تعداد افراد کافی برای هیئت مدیره‌ها ثبت‌نام نکرده بودند و فرایند بررسی صلاحیت‌ها طولانی شده بود مقرر شد زمان دیگری برای این انتخابات تعیین شود

دهقان دهنوی افزود: بر همین اساس این موضوع در دستور کار شورای عالی بورس قرار گرفت و پس از بحث‌های کارشناسی مقرر شد پس از برنامه ریزی، از اردیبهشت تا اواسط خرداد، مرحله‌ای انتخاب مجامع در استان‌های مختلف برگزار شود.

رئیس سازمان بورس تاکید کرد کسانی که تمایل دارند به عنوان نامزد هیئت مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت در انتخابات مجامع شرکت کنند باید حداکثر تا ۲۸ فروردین در سامانه سازمان بورس ثبت نام کنند تا روند بررسی صلاحیت آن‌ها آغاز شود.

وی افزود: بعد از بررسی صلاحیت‌ها زمان برگزاری مجمع عمومی که همان زمان انتخاب هیئت مدیره است در استان‌ها اعلام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم در کشور سهامداران عدالت هستند از آن‌ها می‌خواهیم تا در انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت شرکت کنند و با انتخاب نامزدهای مورد اطمینان خود برای این شرکت‌ها تصمیم‌گیری کنند، زیرا آن‌ها در مدیریت سرمایه سهامداران عدالت و همچنین توسعه استان‌ها نقش مهمی دارند.

وی افزود: با توجه به تعداد زیاد سهامداران عدالت، امکان برگزاری مجامع، فیزیکی وجود ندارد و این مجامع باید الکترونیکی برگزار شود که شرط ورود به سامانه و رای دادن، ثبت نام افراد در سامانه سجام است که تاکنون در استان‌های مختلف ۶۵ تا ۸۰ درصد سهامداران عدالت در این سامانه ثبت نام کرده اند و امیدواریم افراد بیشتری این کار را انجام دهند تا انتخابات با مشارکت بالائی برگزار شود.

کد خبر: ۸۲٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha