۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید زمینه اشتغال ۲۶ هزارنفر را مهیا کرد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید زمینه اشتغال ۲۶ هزارنفر را مهیا کرد

همدان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازگشت بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید در سال گذشته خبر داد و گفت: احیای این واحدها ۲۶ هزار شغل جدید ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رسولیان عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی بوعلی در همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کشور در سال گذشته از منظر رشد و توسعه صنعتی، عنوان کرد: احیای واحدهای راکد از برنامه‌های مهمی است که در وزارت صنعت معدن و تجارت مورد پیگیری و توجه قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازگشت بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید خبر داد و گفت: خوشبختانه به یک هزار و ۵۵۷ واحد تولیدی جانی دوباره بخشیده شد و اسباب ایجاد ۲۶ هزار شغل جدید نیز در آن‌ها مهیّا شد.

بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید زمینه اشتغال ۲۶ هزارنفر را مهیا کرد

رسولیان در این خصوص عنوان کرد: از این تعداد ۵۷ واحد راکد در استان همدان احیا شده که به نحوی که با احیای این واحدها جمعیت قابل توجهی به کار بازگشتند.

در سال جاری احیا و بازگردانی حداقل یک هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی به جرگه تولید در دستور کار قرار دارد

رئیس هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه صحبت‌های خود ضمن ابراز خرسندی از بازگردانی ۸۰۰ واحد غیرفعال در خارج از شهرک‌های صنعتی، ادامه داد: در سال جاری نیز احیا و بازگردانی حداقل یک هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی به جرگه تولید در دستور کار قرار دارد.

بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید زمینه اشتغال ۲۶ هزارنفر را مهیا کرد

وی با تاکید بر اینکه توسعه از مسیر تولید و تولید از مسیر بخش خصوصی است، عنوان کرد: کشورهای توسعه یافته از این مسیر وارد کار شده اند.

رسولیان به ورود موفق شرکت صنایع غذایی سحر به ایجاد اشتغال و خرید محصولات کشاورزی از دورترین نقاط کشور اشاره و از راه اندازی بنگاه اقتصادی در قلعه گنج استان کرمان قدردانی کرد و گفت: این روند به معنای احیای مسئولیت‌های اجتماعی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: علیرغم فشارها و تحریم‌های اقتصادی که به جمهوری اسلامی وارد می‌شود، توانستیم در سال گذشته در حوزه صنعت و معدن رشد مناسبی داشته باشیم.

رشد بیش از هفت و نیم درصدی حوزه صنعت کشور
وی در این راستا از رشد بیش از هفت و نیم درصدی حوزه صنعت در کشور نام برد و افزود: حرکت‌ها در این مسیر مناسب بوده و توانسته ایم زمین‌هایی را به بنگاه‌های اقتصادی نیز واگذار نماییم.

بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید زمینه اشتغال ۲۶ هزارنفر را مهیا کرد

رسولیان در این زمینه از رشد واگذاری زمین‌ها به بنگاه‌های اقتصادی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ سخن گفت و افزود: امید است نهضت بهره برداری از بنگاه‌های اقتصادی را شاهد باشیم.

وی با تصریح بر اینکه در شهرک‌های صنعتی نیاز به تامین زیرساخت‌ها است، اظهار کرد: در زمینه اعتبارات محدودیت‌هایی وجود دارد که امیدواریم با همکاری استانداران این محدودیت‌های مالی نیز حل شوند.

طی سال جاری، علاوه بر افزایش میزان واگذاری زمین‌های صنعتی، برق رسانی ها، تامین گاز مورد نیاز و تامین آب این شهرک‌ها را نیز در دستور کار خواهیم داشت

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان کرد: طی سال جاری، علاوه بر افزایش میزان واگذاری زمین‌های صنعتی، برق رسانی ها، تامین گاز مورد نیاز و تامین آب این شهرک‌ها را نیز در دستور کار خواهیم داشت.

رسولیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مساعدت به تولید کنندگان و پشتیبانی‌ها و مانع زدایی از امور آن ها، اضافه کرد: برنامه مدونی برای حمایت از واحدهای صنعتی پیش‌بینی شده و تخفیف‌های مناسبی در زمینه واگذاری اراضی و توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم داشت.

بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید زمینه اشتغال ۲۶ هزارنفر را مهیا کرد

وی با بیان اینکه ایجاد یک هزار واحد کارگاهی ویژه شرکت‌های دانش بنیان در کشور در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در سال جاری، شاهد افزایش مطلوبی در خصوص سطح تولید صنعتی باشیم.

راه اندازی بنگاه‌های اقتصادی در روستاها در کنار توانمندسازی مردم، موجب اشتغالزایی و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود و در نهایت این روند، توسعه کشور را رقم خواهد زد

معاون وزیر با تاکید بر اینکه در این زمینه، استان همدان دارای ظرفیت‌های بسیاری است و تعامل بسیار خوبی بین ارکان حاکمیتی این استان برقرار است، افزود: راه اندازی بنگاه‌های اقتصادی در روستاها در کنار توانمندسازی مردم، موجب اشتغالزایی و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود و در نهایت این روند، توسعه کشور را رقم خواهد زد.

رسولیان یادآور شد: در تلاشیم در تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی، امکانات لازم را برای توسعه صنعتی در استان همدان فراهم کنیم ضمن اینکه از شرکت‌های دانش بنیان و واحدها حمایت‌های لازم به عمل آید.

زمین‌های صنعتی را در اختیار سرمایه گذاران واقعی قرار دهیم
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز با بیان اینکه توجه به موضوع زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی یکی از مباحث مهم و درخواست‌های ما است، عنوان کرد: از سویی شاهدیم که برخی از زمین‌های صنعتی توسط عده ای گرفته شده در حالی که در آن‌ها فعالیتی ندارند و آن‌ها را رها کرده اند، بدین ترتیب نیاز است تا به این موضوع توجه شود.

بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید زمینه اشتغال ۲۶ هزارنفر را مهیا کرد

ظاهر پورمجاهد با اشاره به اینکه در این زمینه در استان همدان بالغ بر ۲۰۰ پرونده تشکیل شده است، ادامه داد: نیاز است تا سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران کمک کند تا این مشکلات حل شود چراکه تامین زمین در استان همدان به ویژه شهرستان‌های همدان و بهار سخت است و باید زمین‌های قبلی که رها شده اند، استفاده و آن‌ها را در اختیار سرمایه گذاران واقعی جدید قرار دهیم.

منطقه ویژه فناوری‌های برتر در استان همدان یکی از ۴ منطقه ویژه کشور محسوب می‌شود که قابلیت افزایش ۴۰۰ هکتاری را نیز دارد ضمن اینکه این روند می‌تواند در دانش بنیان کردن طرح‌ها نیز اثرگذار باشد

وی در ادامه به منطقه ویژه فناوری‌های برتر اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه فناوری‌های برتر در استان همدان یکی از ۴ منطقه ویژه کشور محسوب می‌شود که قابلیت افزایش ۴۰۰ هکتاری را نیز دارد ضمن اینکه این روند می‌تواند در دانش بنیان کردن طرح‌ها نیز اثرگذار باشد.

پس از بازدید از چند طرح صنعتی و حضور در جمع خبرنگاران؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نشستی با استاندار همدان با بیان اینکه واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی در کل کشور ۸۰ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در کشور برای تقویت زیرساخت شهرک‌ها هزینه شده است.

بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید زمینه اشتغال ۲۶ هزارنفر را مهیا کرد

علی رسولیان با تصریح بر اینکه استان همدان در حوزه شهرک‌های صنعتی و شهرک‌های دانش بنیان ظرفیت بسیار خوبی دارد، مطرح کرد: حمایت‌های استاندار همدان از تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی استان قابل تقدیر است.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه استان همدان در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که در سند راهبردی استان دیده شده است، عنوان کرد: بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه‌های جهش تولید در استان همدان انجام شده است.

سیدسعید شاهرخی اضافه کرد: در استان همدان در حوزه شهرک‌های صنعتی اقدامات بزرگی انجام شده است.

شایان ذکر است عصر امروز و در پایان سفر یک روزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان همدان از شهرک صنعتی بوعلی دو (شهرک صنفی بوعلی) و منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر بازدید به عمل آمد و نمایشگاه دائمی صنایع استان همدان مستقر در مرکز خدمات کسب و کار استان همدان افتتاح شد.

کد خبر: ۸۲٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha