۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
لزوم اعطای مشوق‌های حداکثری برای رشد کارگاه‌های صنایع دستی| واسطه‌ها حذف شوند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

لزوم اعطای مشوق‌های حداکثری برای رشد کارگاه‌های صنایع دستی| واسطه‌ها حذف شوند

آبادان- عبدی، یک تولیدکننده صنایع دستی گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید با اعطای مشوق‌های حداکثری زمینه رشد کارگاه‌های فعال صنایع دستی را فراهم کند.

افسانه عبدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی سال‌های اخیر شعار سال بر محور تولید بوده است و هرساله بر لزوم افزایش تولید و روانسازی فرآیند آن در کشور تاکید می‌شود.

وی در همین خصوص افزود: با توجه به شرایط موجود عملا قدم‌های مناسبی در این زمینه برداشته نشده و فقط در حد یک شعار باقی مانده است.

این تولیدکننده صنایع دستی توجه ویژه به واحدهای تولیدی با توجه به شرایط بد اقتصادی را مهم برشمرد و گفت: واحدهای تولیدی صنایع دستی جزو واحدهای ضعیف تولیدی به شمار می‌آیند که عملا از هیچ گونه یارانه‌ای در زمینه تولید برخوردار نیستند و دولت باید در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» حمایت بیشتری از آنها کند.

لزوم تسهیل صادرات
عبدی دغدغه مردم در شرایط تحریم را معیشت دانست و تاکید کرد: در شرایط فعلی انتظار خرید محصولات صنایع دستی از سوی مردم را نباید داشت و با توجه به شرایط تحریم، مسئولان باید به دنبال راهکارهای اساسی برای صادرات صنایع دستی باشند و در راستای تسهیل امور مربوط به صادرات صنایع دستی از حداکثر ظرفیت خود استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید با اعطای مشوق‌های حداکثری زمینه رشد کارگاه‌های فعال صنایع دستی را فراهم کند، توضیح داد: این وزارتخانه باید تعامل مناسبی با سازمان‌های دیگر برای تسهیل فرآیند تولید صنایع دستی داشته باشد.

این تولیدکننده صنایع دستی با اشاره به راهکارهای کاهش هزینه‌های تولید، خاطرنشان کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند از طریق رایزنی و ابلاغ بخشنامه‌های حمایتی همراه با ضمانت‌های اجرایی به منظور کاهش حداقلی هزینه واحدهای تولیدی صنایع دستی کمک کند.

ارزش صنایع دستی ایرانی
عبدی حذف واسطه‌های خرید را یک ضرورت قلمداد کرد و گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که تولیدکننده به واسطه فروش اصولی، تقویت شود.

وی ارزش صنایع دستی ایرانی در بازارهای خارجی را ویژه عنوان کرد و افزود: با بهره‌گیری از تکنیک‌های روز فروش در دنیا می‌توان صنایع دستی ایران را به یکی از سودآورترین صنعت‌های موجود تبدیل کرد و رسیدن به این مرحله فقط با همکاری، همدلی و دلسوزی مسئولان محقق می‌شود.

کد خبر: ۸۱٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha