۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۶
صف‌های گوشت مرغ در زنجان از تب‌وتاب افتاد/ صف‌های که به افزایش قیمت منتهی شد
بازار بررسی می‌کند؛

صف‌های گوشت مرغ در زنجان از تب‌وتاب افتاد/ صف‌های که به افزایش قیمت منتهی شد

زنجان- قیمت گوشت مرغ در روزهای گذشه در استان زنجان افزایش یافت که وجود صف‌های طولانی و بالا رفتن تقاضا را می‌توان یکی از دلایل این افزایش قیمت عنوان کرد.

زهرا مقدمی؛ بازار: گوشت مرغ همواره به عنوان یکی از مواد غذایی اساسی و ضروری سر سفره ها ما ایرانی ها بوده است ولی طی چند ماه گذشته این ماده غذایی در سر سفرها کمرنگ و نایاب شده است و صف های  طولانی در سطح استان زنجان شکل گرفت.

از اسفند ماه که در روزهای آخر سال قرار داشتیم شاهد صف طولانی مرغ در استان بودیم و این امر باعث ناراحتی مردم شد و برای اینکه این صف های طولانی کوتاه شود در عید نوروز قیمت گوشت مرغ از ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۳ هزار تومان افزایش پیدا کرد و به مرور شاهد کاهش صف های طولانی هستیم و با افزایش ناگهانی گوشت مرغ از تب و تاب نگرانی ها و ناراحتی های مردم کاسته شد. 

طی یک هفته گذشته با گران شدن گوشت مرغ در استان زنجان دیگر صف های طولانی مرغ  از بین رفته و مرغ به اندازه کافی و بسیار زیاد در جلوی ویترین های مراکز عرضه گوشت مرغ وجود دارد و منتظر خرید مردم هستند تا در سر سفره ها باشند.

صف های گوشت مرغ در زنجان از تب و تاب افتاد/ صف های که به افزایش قیمت منتهی شد

مصرف گوشت مرغ استان زنجان روزانه بیش از ۵۰ تن است
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ در زنجان در حال حاضر به ۲۳ هزار تومان رسیده است،بیان داشت: با افزایش قیمت گوشت مرغ میزان توزیع آن هم افزایش یافته و از صف های طولانی هم جلوگیری شده است.

روزانه بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن گوشت مرغ  در استان توزیع  و نسبت به روزهای گذشته بیش از سه برابر گوشت مرغ در استان توزیع  می شود و در ۱۲ فروردین ماه بیش از ۲۴۰ تن گوشت مرغ در استان توزیع شد. 

ناصر فغفوری با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن گوشت مرغ  در استان توزیع می شود،می گوید: نسبت به روزهای گذشته بیش از سه برابر گوشت مرغ در استان توزیع  می شود و در ۱۲ فروردین ماه بیش از ۲۴۰ تن گوشت مرغ در استان توزیع شد و تاکنون سابقه نداشته که در یک روز این میزان گوشت مرغ در استان توزیع شود. 

وی با بیان اینکه امروز این استان در خصوص قیمت گوشت مرغ باز هم با سایر استانها تفاوت دارد،ابراز داشت: برای اینکه شاهد خروج گوشت مرغ از استان نباشیم و تعادل بازار حفظ شود قیمت گوشت مرغ در حال حاضر  تنها یک هزار تا دو هزار تومان با استانهای دیگر تفاوت دارد. 

متوسط تولید روزانه مرغ در استان زنجان ۱۱۰ تن است
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه با توزیع این میزان گوشت مرغ در استان صف های طولانی دیگر تشکیل نمی شود،بیان کرد: مردم نگران نباشند دیگر کمبودی در خصوص تامین گوشت مرغ در استان وجود ندارد و در تمام مراکز عرضه، گوشت مرغ به وفور وجود دارد. 

صف های گوشت مرغ در زنجان از تب و تاب افتاد/ صف های که به افزایش قیمت منتهی شد

فغفوری با بیان اینکه مصرف گوشت مرغ استان روزانه بیش از ۵۰ تن است،بیان داشت: طی سال های گذشته با فعالیت رستوران‌ها مصرف گوشت بین ۶۵ تا ۷۰ تن بود در حالی که امروز متوسط تولید روزانه مرغ در استان زنجان ۱۱۰ تن است. 

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده و با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان تولید گوشت مرغ در استان به بیش از ۱۳۰ تن می رسد،می افزاید: تولید گوشت مرغ بیش از نیاز مصرف استان است اما پاشنه آشیل این است که استان‌های دیگر نیز بتوانند قیمت گوشت مرغ را کنترل کنند تا مشکلی پیش نیاید و تنها روز ۱۲ فروردین‌ماه سال جاری ۲۴۰ تن مرغ در بازار توزیع شده که در مدت زمانی عرضه شد. 

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه زنجانی ها مردمی شریف و مومن هستند،بیان کرد: اجازه ندادیم که گوشت مرغ با کد ملی در اختیار زنجانی ها قرار بگیرد.

گوشت مرغ  از زنجان خارج نمی شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد نهاده‌های دامی مرغ کنجاله ذرت و سویا وارداتی است،بیان داشت: تا آذرماه سال ۹۹ ثبت سفارش و خرید نهاده‌ها بر عهده وزارت صمت بود و هر چند سازمان‌های جهاد کشاورزی و صمت در استان زنجان، بسیار باهم هماهنگ بودند.

برخی از افراد برای اینکه بازار را آشفته کنند خرید کاذب می کنند و مرغ توسط برخی ها مازاد بر نیاز خریداری می شد و از استان خارج می‌شد که با نظارت جلوی این کارها گرفته شد

جواد تاراسی با بیان اینکه  برخی‌ها معتقدند گوشت مرغ گرم از استان خارج می‌شود ولی این طور نیست،می افزاید: برخی از افراد برای اینکه بازار را آشفته کنند خرید کاذب می کنند و مرغ توسط برخی ها مازاد بر نیاز خریداری می شد و از استان خارج می‌شد که با نظارت جلوی این کارها گرفته شد. 

وی بیان کرد: در حال حاضر نهاده های دامی به اندازه کافی در انبارهای استان وجود دارد چرا که از آذرماه سال گذشته تامین و تخصیص نهاده به مرغداران از طریق سامانه بازارگاه انجام می شود. 

گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان به اندازه کافی تامین می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه تا آذرماه طی سال گذشته وضعیت جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۸ درصد کاهش داشت،بیان کرد: کاهش جوجه ریزی در استان طی اسفندماه سال گذشته نسبت به اسفندماه سال ۹۸ داشتیم و میزان جوجه‌ریزی به ۱۲ درصد کاهش یافت. 

تاراسی با بیان اینکه گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان به اندازه کافی تامین خواهد شد،ابراز داشت: زنجانی ها نگران نباشند گوشت مرغ به اندازه کافی به بازار ترزیق می شود.

وی با بیان اینکه میزان تولید گوشت مرغ در استان بیش از نیاز مصرف روزانه است، گفت: بیش از هشت ماه با تلاش استاندار قیمت گوشت مرغ  در ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت نگه داشته شد و قیمت پایین تری نسبت به سایر استانها داشت و استان‌های همجوار زنجان، قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار را رعایت نکردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان می افزاید: صف مرغ تشکیل شده در استان خیلی کمتر از خیلی از استان‌ها بود و با وجود این که قیمت مرغ را افزایش هم داده بودند و نرخ مصوب را رعایت نکرده بودند. 

تاراسی از فعالیت ۲۴۶ واحد مرغداری گوشتی در استان زنجان خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر گوشت مرغ از استان خارج نمی شود.

پیش از این قیمت مرغ به صورت مصوب در استان، ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بود که پس از آن در ۱۲ فروردین، قیمت ۲۳ هزار تومان توسط ستاد تنظیم بازار استان ابلاغ شد و از ۱۴ فروردین قیمت گوشت مرغ گرم بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور، قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان برای مرغ گرم  اعلام شد

رئیس اتحادیه مرغ فروشان به قیمت گوشت مرغ در استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: پیش از این قیمت  گوشت مرغ به صورت مصوب در استان، ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بود که پس از آن در ۱۲ فروردین، قیمت ۲۳ هزار تومان توسط ستاد تنظیم بازار استان ابلاغ شد و از ۱۴ فروردین قیمت گوشت مرغ گرم بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور، قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان برای مرغ گرم در سراسر کشور اعلام شد که در استان زنجان نیز اجرایی می شود.

صف های گوشت مرغ در زنجان از تب و تاب افتاد/ صف های که به افزایش قیمت منتهی شد

سید ناصر موسوی با بیان اینکه پس از افزایش قیمت گوشت مرغ مشکلی برای عرضه وجود ندارد،می گوید: گوشت مرغ گرم بیش از نیاز در بازار موجود است.

یکی از شهروندان زنجانی بیان داشت: قبل از عید برای خرید گوشت مرغ چهار ساعت در صف بودم و نتوانستم مرغ خریداری کنم ولی بعد از گران شدن گوشت مرغ خرید گوشت بهتر شده و به بازار به وفور وجود دارد.

سیامک نقدی بیان داشت: امیدواریم دیگر شاهد صف ظولانی گوشت مرغ در استان نباشیم و به وفور در ماه رمضان گوشت مرغ باشد. 

وی می گوید: باید انصاف هم داشت چرا که برخی از افرادی که می شناختم در طول یک ماه  یک عدد مرغ مصرف داشتند ولی در روزهای عید نوروز مصرف شان به هفت عدد رسیده بود. 

وجود مشکل در سیستم توزیع و نبود نظارت در روند توزیع همواره در حوزه های مختلف باعث ایجاد مشکلات متعدد برای مردم شده است، به نوعی که مشکل در زمینه توزیع گوشت مرغ و سایر کالاهای اساسی همواره مشکل ساز شده است که برای رفع این موضوع با وجود همه تلاش ها و اقدامات تاکنون نتیجه بخشی تاثیرگذار حاصل نشده است.

کد خبر: ۸۱٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha