۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳
موانع پنج‌گانه تولید| قوانین حمایت از تولید یا اجرا نمی شوند یا مواد ناقصی دارند
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بازار:

موانع پنج‌گانه تولید| قوانین حمایت از تولید یا اجرا نمی شوند یا مواد ناقصی دارند

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه قوانین حمایتی در حوزه تولید یا اجرا نمی شوند یا مواد ناقصی دارند که کمک می‌کنیم این موارد در تحقق امر تولید اجرایی شوند .

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود درباره‌ی وجود قوانین زائد در امر تولید گفت: اگر بخواهیم قوانین زائد در زمینه تولید را مورد بررسی قرار دهیم بهترین کار این است که برویم و گزارش پایش فضای کسب و کار کشور از نگاه فعالان اقتصادی را بررسی کنیم.

وی تاکید کرد: این گزارش تقریباً هر سه ماه یک بار منتشر می شود و شامل بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی و غیره است و در قالب یک فرمت علمی به آن پرداخته شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: قطعاً ما باید موانع پیش روی تولید را از زبان فعالان اقتصادی بشنویم با این حال آخرین گزارش پایش فضای کسب و کار مربوط به پاییز سال ۹۹ است. در این گزارش فعالان اقتصادی ۵ مشکل پیش روی تولید را مطرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه «افزایش مستمر قیمت مواد اولیه برای تولید» نخستین مشکل فعالان اقتصادی در این گزارش قلمداد می‌شود، ادامه داد: دومین مشکل در این گزارش مربوط به عدم ثبات در آئین نامه ها، ضوابط و دستورالعمل هایی است که بانک مرکزی و دولت در زمینه تولید داشتند و این دستورالعمل ها مرتبا تغییر می کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: تامین و دسترسی به منابع مالی سومین مشکل از نگاه فعالان اقتصادی پیش روی تولید است و همچنین چهارمین مشکل موضوع بحث مالیات‌ها و پنجمین مشکل هم معطوف به قوانین زائد در نظام تامین اجتماعی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر بنا داریم به مشکلات و قوانین زائد در امر تولید بپردازیم بهتر است از پنجره نگاه فعالان اقتصادی به این موضوع پرداخته شود بنابراین این ۵ محور مبنای تصمیمات نظارتی و تقنینی مجلس در راستای پرداختن به امر تولید خواهد بود.

وی تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر قوانین حمایتی در حوزه تولید یا اجرا نمی شوند یا مواد ناقصی دارند که کمک می‌کنیم این موارد در تحقق امر تولید اجرایی شوند.

کد خبر: ۸۱٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha