۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۴
قوانین زائد گمرکی موانع زیادی برای تولید ایجاد می کند| تفاوت در اختصاص ارز مرغوب و نامرغوب
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با بازار:

قوانین زائد گمرکی موانع زیادی برای تولید ایجاد می کند| تفاوت در اختصاص ارز مرغوب و نامرغوب

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین زائد گمرکی موانع زیادی را در زمینه تولید ایجاد کرده است و به واقع یکسری تصمیمات خلق الساعه در زمینه مباحث بازرگانی و تجارت و همچنین ورود مواد اولیه اختلالاتی را در امر تولید ایجاد کرده است.

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از قوانین زائد درباره تولید گفت: در حال حاضر قوانین زائد در نظام بانکی کشور وجود دارد که مانع از رشد تولید در کشور می شود.

وی افزود: بانک ها در زمینه ارائه تسهیلات و سود تسهیلات به تولید قوانین و دستورالعمل و بخش نامه های سخت گیرانه ای دارند که باید اصلاح شود.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به قوانین زائد مالیاتی در زمینه رشد تولید کشور تصریح کرد: البته ما در بودجه ۱۴۰۰، ۵ درصد از مالیات تولیدکنندگان را کسر کردیم.

این نماینده مجلس با اشاره به قوانین و دستورالعمل های زائد گمرک در زمینه تولید، بیان داشت: در حال حاضر قوانین زائد گمرکی موانع زیادی را در زمینه تولید ایجاد کرده است و به واقع یکسری تصمیمات خلق الساعه در زمینه بازرگانی و تجارت و همچنین ورود مواد اولیه اختلالاتی را در امر تولید ایجاد کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین زائد در نظام بانکی و ارائه تخصیص به موقع ارز به تولید کنندگان بیان داشت: در حال حاضر ما یک ارز مرغوب و یک ارز نامرغوب داریم که از یک تا ۱۵ درصد فرق قیمتی دارد؛ ارز مرغوب هموراه به نور چشمی ها داده می شود و ارز نامرغوب هم به کسانی که به نوعی نور چشمی نیستند! 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین و دستورالعمل های زائد بیمه و تامین اجتماعی درباره تولید، بیان داشت: بعضا سازمان تامین اجتماعی هم دستورالعمل هایی را در جهت فعالیت تولید کنندگان صادر می کند که خلاف قانون است، بنابراین این بخش هم سخت گیری های خود را دارد.

وی بیان داشت: بنابراین ما در زمینه موانع تولید قوانین زائدی داریم که باید مجلس به آنها ورود کند؛ البته معاونت قوانین بررسی مبحث تنقیح قوانین را شروع کرده است و ما گفته ایم که قوانین مربوط به تولید را در اولویت امور خود قرار بدهد.

کد خبر: ۸۱٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha