۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
قوانین زائد تولید؛ از صدور ده ها مجوز برای کسب و کار تا مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی
عضو هیئت رئیسه مجلس با بازار مطرح کرد

قوانین زائد تولید؛ از صدور ده ها مجوز برای کسب و کار تا مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی

سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی پای درد دل شرکت های دانش بنیان، بخش خصوصی و تولیدی می نشینیم همه مانع اصلی را قوانین مربوط به مالیات و بیمه می دانند و می گویند که قوانین بیمه ای و مالیاتی در راستای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال نیست.

سید محسن دهنوی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار در ارزیابی خود درباره قوانین مزاحم تولید در کشور گفت: یکی از مهمترین موانع در زمینه تولید، قوانین مربوط به صدور مجوزات پیرو شکل گیری کسب و کارها است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر وقتی جوانی بخواهد کسب و کاری را راه اندازی کند، نیاز دارد تا برود و ده ها مجوز و تائیدیه از ادارات و سازمان ها بگیرد، در حالی که خیلی از این قوانین ضرورت ندارد؛ یعنی ما می توانیم با اصلاح قوانین لزوم بسیاری  از مجوزات و قوانین غیر ضروری را کنار بگذاریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین زائد در بخش بیمه و مالیات اظهارداشت: وقتی ما پای درد دل شرکت های دانش بنیان، شرکت های مربوط به بخش خصوصی و تولیدی می نشینیم همه این بخش ها مانع اصلی را قوانین مربوط به مالیات و بیمه می دانند و می گویند که قوانین بیمه ای و مالیاتی کشور در راستای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال نیست.

دهنوی در ادامه با اشاره به قوانین زائد در نظام پولی و بانکی تاکید کرد: جهت گیری قوانین نظام پولی و بانکی ما به سمت حمایت از تولید نیست؛ وقتی بخواهیم به لحاظ تقنینی به امر تولید کمک رسان باشیم  و موانع را برداشته و پشتیبانی لازم را منظور کنیم باید رفع قوانین زائد در این بخش را در اولویت قرار دهیم.

وی بیان داشت: همچنین ما باید قوانین مربوط به واردات و صادرات در کشور را در راستای مانع زدایی از امر تولید، اصلاح کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: بنابراین حذف قوانین زائد در زمینه تسهیل در امر کسب و کار، اصلاح قوانین بیمه و مالیات، اصلاح نظام پولی و بانکی و نهایتا اصلاح قوانین مربوط به واردات و صادرات می تواند به نوعی موانع را از جلوی پای تولید بردارد.

وی با بیان اینکه ما قوانین متضاد هم در کشور کم نداریم، تاکید کرد: ما مبحثی با نام تنقیح قوانین را نیز داریم لذا ما باید درراستای حمایت از تولید، یکسری کار تنقیحی در کشور انجام دهیم لذا ما باید قوانین معارض را شناسایی و حذف کنیم بنابراین این موضوعات از جمله موضوعاتی است که انشالله می کوشیم امسال در دستور کار مجلس قرار دهیم و اقدامات تنقیحی را هم مدنظر داشته باشیم.

کد خبر: ۸۱٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha