۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون کشاورزی
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون کشاورزی

عباسی، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از پیش بینی سه هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» اظهار کرد: مکانیزاسیون به عنوان یکی از مولفه‌های پشتیبان در تولید محصولات کشاورزی در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی مناسب در صنعت ماشین‌های کشاورزی و تامین مناسب این ماشین‌آلات بتوانیم اهداف توسعه مکانیزاسیون را به نحو مطلوبی پیش ببریم.

عباسی پیش‌بینی کرد: حدود ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون کشور در نظر گرفته شده و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی ما برای تأمین حدود ۳۰ هزار دستگاه تراکتور کشاورزی و حدود ۵۰ هزار دستگاه ادوات و تجهیزات مختلف کشاورزی در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزی‌پروری و نزدیک به ۸۰۰ دستگاه کمباین برداشت غلات در سال ۱۴۰۰خواهد بود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تصریح کرد: امیدواریم با مدیریت مناسبی که در سال گذشته و امسال برای جابه‌جایی کمباین‌های برداشت غلات انجام شد و همچنین حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی، بتوانیم ضایعات برداشت غلات را به محدوده ۳ درصد برسانیم و برنامه ریزی ما برای امسال منسجم‌تر و با شدت بیشتری در راستای تولید و پشتیبانی از آن پیش برود.

وی پیش‌بینی کرد: امسال ضریب مکانیزاسیون کشاورزی را به محدوده ۲.۳ اسب بخار برسانیم و هدف نهایی ما امسال تزریق کافی ماشین به بخش و ارتقا وضعیت درجه و ضریب مکانیزاسیون در فرایند تولید محصولات کشاورزی است.

عباسی افزود: با توجه به نوسان قیمت ماشین‌های کشاورزی و ثبات نسبی در اواخر سال گذشته در قیمت ارز و مواد اولیه تولید ماشین‌های کشاورزی، ‌ امیدواریم امسال قیمت ماشین‌ها از وضعیت مطلوب تری برخوردار باشد.

وی با اشاره به اهمیت مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی و بهره‌وری از اراضی گفت: مکانیزاسیون بذر، کود، سموم و آب و خاک را مدیریت می‌کند و امیدواریم در سال جدید شاخص‌های این مولفه اثرگذار در تولید را افزایش دهیم.

کد خبر: ۸۱٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha