۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
 بررسی طرح جهش «تولید مسکن» نخستین دستور کار مجلس در سال جدید
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد

بررسی طرح جهش «تولید مسکن» نخستین دستور کار مجلس در سال جدید

حجت الاسلام تاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: نخستین دستور کار مجلس یازدهم در سال جدید، درباره مسئله تولید و متناسب با شعار سال است. تولید در مسکن از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مسکن پیشران اقتصاد کشور و موتور محرکه محسوب می شود.

به گزارش بازار، سید محمدرضا تاج الدینی با اظهار امیدواری از اینکه همه قوا و بخش های کشور، سال جدید را با انرژی بیشتری آغاز کرده باشند، گفت: مجلس امروز یکشنبه نخستین جلسه سال ۱۴۰۰ را برگزار کرد و از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بعضی از جلسات قبل از صحن علنی برگزار شد. به عنوان نمونه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه ‌ای را در خصوص مسائل هسته ای و رفع تحریم ها را برگزار کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی به عنوان فراکسیون اکثریت اظهار کرد: این جلسه قبل از صحن علنی مجلس تشکیل شد و برنامه‌ریزی برای ۶ ماه نخست سال صورت گرفت. در حال حاضر که صحبت می کنم، جلسه غیر علنی مجلس آغاز شده است. امروز حدود ۹۰ دقیقه جلسه غیر رسمی در خصوص موضوع شعار سال و هم در خصوص سند راهبردی همکاری مشترک بین ایران و چین برگزار می شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره طرح هایی که در دستور کار مجلس قرار دارد توضیح داد و بیان کرد: نخستین دستور در جلسه علنی درباره طرح جهش تولید مسکن مورد بررسی قرار می گیرد که سال گذشته بخشی از آن مورد بررسی قرار گرفته بود.

وی افزود: در حقیقت نخستین دستور کار مجلس یازدهم در سال جدید، درباره مسئله تولید و متناسب با شعار سال است. تولید در مسکن از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مسکن پیشران اقتصاد کشور و موتور محرکه محسوب می شود زیرا اگر مسکن راه بیافتد بیش از ۱۵۰ صنف دیگر را فعال می کند.

تاج الدینی با بیان اینکه در ایام بودجه نویسی، تمرکز بیشتر مجلس روی تدوین و بررسی و همچنین تصویب بودجه بود، در عین حال تصریح کرد: این فعالیت مانع اقدامات نظارتی مجلس شورای اسلامی نشد زیرا کمیسیون تلفیق که کار بررسی بودجه را انجام می دهد، همه مجلس را شامل نمی شود و کمیسیون های تخصصی کار خود را انجام می دادند. در دو هفته نخست سال اکثر نمایندگان در حوزه انتخابیه حضور داشتند و نظارت میدانی نسبت به امور داشتند.

کد خبر: ۸۱٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha