۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
خسارت ۲۵۱ میلیارد پوندی کرونا به اقتصاد انگلیس

خسارت ۲۵۱ میلیارد پوندی کرونا به اقتصاد انگلیس

در حالیکه تعطیلی‌های ناشی از کرونا پارسال بیش از ۲۵۰ میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس خسارت زد، بخش‌های محروم و فقیرنشین در معرض آسیب‌های بیشتر قرار دارند.

به گزارش بازار، در حالی که تعطیلی‌ها و قرنطینه‌های ناشی از همه گیری کووید ۱۹، پارسال بیش از ۲۵۰ میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس خسارت زد، بخش‌های محروم و فقیرنشین این کشور، در معرض آسیب‌های بیش‌تر قرار گرفتند.
بنابر گزارش‌های رسمی اعلام شده خسارت ۲۵۱ میلیارد پوندی به اقتصادی انگلیس در سال گذشته، معادل همه تولید داخلی منطقه جنوب شرق انگلیس در یک سال یا حدود دو برابر تولید سالانه منطقه اسکاتلند بود.

مرکز پژوهش‌های اقتصادی و مشاغل انگلیس اعلام کرد: در حالی که کل کشور از محدودیت‌های ناشی از همه گیری کووید ۱۹، به شدت آسیب دید شماری از مناطق محروم، بیش‌ترین خسارات را متحمل شدند. این اندیشکده هشدار داده است در صورتی که دولت به کمک مناطق محروم نشتابد، فاصله میان شمال و جنوب در این کشور، بیش‌تر خواهد شد.

براساس این گزارش، ارزش افزوده ناخالص (Gross value added) که ارزش تولیدات و خدمات در یک اقتصاد را نشان می‌دهد، پس از کسر هزینه‌های درونداد ناشی از مواد خام، پارسال در انگلیس ۲۵۱ میلیارد پوند کم‌تر شد.
ارزش افزوده ناخالص، از ثروت اضافه‌ای که شرکت یا یک نهاد تولیدی با فرآیند تولید و یا عرضه خدمات ایجاد می‌کند پدید می‌آید که با کسر نهاده‌های واسطه (مثل هزینه خریدها) از عایدی‌ها به‌دست خواهد آمد.

روزنامه گاردین نیز در این باره نوشت: در میان شهرهای این کشور، لندن با ۵۱.۴ میلیارد پوند، پارسال بیش‌ترین کاهش ارزش افزوده ناخالص را ثبت کرد ودر رده‌های بعدی، منطقه جنوب شرق با ۳۴.۷ میلیارد و شرق انگلیس با ۲۶.۶ میلیارد پوند قرار داشتند.

مرکز ملی آمار انگلیس در ماه جاری اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی در انگلیس، به علت همه گیری کووید ۱۹، در مقایسه با آوریل پارسال، ۹ درصد کم‌تر شده است.

کد خبر: ۸۱٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha