۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
۸ میلیون بطری مواد ضدعفونی کننده در استان سمنان تولید می‌شود
سرپرست سازمان صمت سمنان:

۸ میلیون بطری مواد ضدعفونی کننده در استان سمنان تولید می‌شود

سمنان - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: واحدهای تولیدی در سطح استان توانمندی تولید هشت میلیون بطری مایع ضد عفونی کننده در سال را دارند.

علی تشنه دل در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه سالانه هشت میلیون بطری انواع مواد ضد عفونی کننده در واحدهای تولیدی فعال سمنان تولید می شوند، ابراز کرد: این استان در زمینه تولیدات مواد ضد عفونی و دارو به خصوص داروهای دامی از استان های شاخص کشور محسوب می شود.

وی با طرح مثالی از برترین تولید کنندگان مواد ضد عفونی کننده در سطح استان سمنان، افزود: واحد صنعتی فناور نقش جبه پارس در شهرک صنعتی سمنان سالانه شش هزار تن انواع مواد ضد عفونی کننده بر پایه الکل را تولید می کند که مقدار قابل توجهی محسوب می شود.

تولید ماسک و ماده ضد عفونی کننده

سرپرست صمت استان سمنان با بیان اینکه واحد صنعتی هورام طب گرمسار نیز با ظرفیت تولید سالانه هفت میلیون و ۲۰۰ هزار عدد انواع مواد ضد عفونی کننده بر پایه الکل، توانسته کمک خوبی به استان به خصوص در این روزها که ویروس کرونا در سطح کشور و استان سمنان شایع شده، داشته باشد.

تشنه دل همچنین ادامه داد:  واحد صنعتی کیمیا طیران زکریا در شهرستان شاهرود نیز با ظرفیت تولید سالانه ۴۳۲ هزار عدد بطری انواع مواد ضد عفونی کننده بر پایه الکل در حال حاضر مشغول به فعالیت است و توانسته بخشی از نیاز استان را برطرف کند.

وی با بیان اینکه واحد صنعتی پارس دارو طب در گرمسار نیز با ظرفیت تولید سالانه ۱۴۰ هزار عدد بطری انواع مواد ضد عفونی کننده بر پایه هالوژن ها، کلر هگزیدین و آلدهیدها در حال حاضر فعال است، گفت: با توجه به تقاضای زیاد محصولات مشابه،  واحد صنعتی کندور، یکی از واحدهای تولید محصولات بهداشتی و ضد عفونی کننده، خط تولید جدید خود را برای تولید انواع مواد ضد عفونی کننده دست بر پایه الکل راه اندازی و هم اکنون روزانه ۱۵ هزار بطری انواع مواد ضد عفونی کننده تولید می کند.

تشدید نظارت بر بازار

سرپرست صنعت معدن و تجارت سمنان در ادامه گفت: سه واحد تولیدی در شهرک های صنعتی سمنان و گرمسار، در حال حاضر با ظرفیت تولید سالانه ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار عدد انوع ماسک و البسه بیمارستانی فعالیت دارند.

تشنه دل همچنین بیان کرد: یک واحد تولیدی در سمنان با ظرفیت تولید سالانه شش میلیون انواع ماسک های محافظتی در برابر بیماری های تنفسی فعال است و در کنار آن دو واحد تولیدی نانوفناوران و پارسیان در گرمسار نیز به ترتیب با ظرفیت تولید سالانه هفت میلیون و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن، انواع ماسک های محافظتی در برابر بیماری های تنفسی و البسه بیمارستانی تولید می کنند.

وی در ادامه به نظارت بر بازار توزیع ماسک و دستکش در سطح استان سمنان نیز اشاره کرد و بیان داشت: ۵۰ بازرس در کنار بازرسان افتخاری هم اکنون در سطح استان نظارت ها را تشدید کرده اند همچنین اکیپ های نظارت صمت با همراهی دانشگاه های علوم پزشکی و تعزیرات و ... به داروخانه های سطح استان به صورت مستمر سر می زنند.

کد خبر: ۸٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha