۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
۲۸ پروانه بهره برداری معدنی در استان سمنان صادر شد
معاون امور معادن صمت استان سمنان:

۲۸ پروانه بهره برداری معدنی در استان سمنان صادر شد

سمنان- معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۲۸ فقره پروانه بهره برداری در معادن استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر علیخانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تعداد ۲۸ فقره پروانه بهره برداری در بخش معدنی استان صادر شده است، تاکید کرد: حجم سرمایه گذاری این پروانه ها ۲۳ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ضمن بیان اینکه با صدور این تعداد پروانه بهره برداری حدود ۶۰۰ هزار تن به ظرفیت اسمی معادن استان اضافه شده است، افزود: این معادن زمینه اشتغال حدود ۱۸۰ نفر را نیز در سراسر استان سمنان فراهم کرده است.

معاون صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در سال جاری ۱۴ فقره گواهی کشف در حوزه معدن استان صادر شده است، تاکید کرد: با صدور این گواهی ها بیش از ۱۲ میلیون تن به ذخایر قطعی معدنی استان اضافه شده است.

علیخانی گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۷۲ فقره مجوز معدنی در استان صادر شده که ۳۰ فقره پروانه اکتشاف، ۱۴ فقره گواهی کشف و ۲۸ فقره نیز پروانه بهره برداری بوده است.

وی بر محوریت بخش صنعت و معدن در سند پایه توسعه استان سمنان تاکید کرد و ابراز داشت: نگاه ویژه به معدن و صنایع معدنی از جمله سیاست های بخش معدنی در استان محسوب می شود.

معاون معادن و صنایع معدنی صمت استان سمنان احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک را دیگر اولویت و رویکرد سازمان صنعت معدن استان دانست و تاکید کرد: نوسازی معادن و تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی و توسعه فعالیت های اکتشافی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۲۶۶٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha