۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
سامانه سنجش اقتصادی راه‌اندازی شود
وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت:

سامانه سنجش اقتصادی راه‌اندازی شود

غضنفری، وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت معتقد است که سامانه سنجش اقتصادی می‌تواند در تحقق شعار سال، بسیار مفید و ضروری باشد و اگر این کار انجام نشود هر کسی می‌تواند ادعای مانع زدایی و پشتیبانی کند.

به گزارش بازار، مهدی غضنفری با بیان اینکه موضوع تولید پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد گفت: تولید زیرمجموعه‌ای از مفهوم بزرگی به اسم اقتصاد است.

وی با اشاره به رابطه مستقیم نرخ رشد اقتصادی با تولید اظهارکرد: ما برای جهش و ارتقای تولید به صورت غیرمستقیم درگیر امر اقتصاد هم می‌شویم و لذا باید این توانایی را داشته باشیم که نرخ رشد اقتصادی یعنی جریان پولی مالی، بازار سرمایه، ارز، تجارت و گمرک را شکوفا کنیم.

وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت تأکیدکرد: بهبود فضای کسب و کار صرفاً با شعار محقق نمی‌شود و نیازمند سطح وسیعی از دانش درمورد اصلاح نوع مقررات و ایجاد ضوابط و حذف و ایجاد نهادها است.

غضنفری معتقد است که اگر شعار سال با سه موضوع مهم عجین و همراه نباشد اثرگذاری لازم را پیدا نخواهد کرد و محقق هم نخواهد شد.

وی اولین موضوع را تعیین محدوده تکالیف همه دستگاه‌ها دانست و گفت: نهادی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان یک نهاد فراقوه‌ای باید در این زمینه اقدام کند.

وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: موضوع دوم تقسیم کار ملی است که متأسفانه کاری در این زمینه انجام نشده و وزارتخانه‌ها وظایف خود را نمی‌دانند.

غضنفری موضوع سوم و ضروری برای تحقق شعار سال را راه اندازی یک سامانه سنجش و ارزیابی عنوان کرد و افزود: سامانه سنجش اقتصادی می‌تواند در تحقق شعار سال، بسیار مفید و ضروری باشد و اگر این کار را انجام ندهیم هر کسی می‌تواند ادعای مانع زدایی و پشتیبانی کند.

وی تصریح کرد: دولتها معمولاً کارهای روزمره خود را با یک سربرگ جدید که اسم سال را هم روی آن نوشته شده به اسم شعار سال منتشر می‌کنند درحالیکه همان کارهای جاری و معمول خود را انجام داده و کار خاصی نمی‌کنند.

وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت با تصریح بر اینکه بسیاری از دستگاه‌ها در ارائه آمار دقت کافی ندارند گفت: برخی آمارها ساختگی‌اند و از پشتوانه کافی برخوردار نیستند لذا این اخلاق آمارسازی هم باید تقبیح شود.

غضنفری گفت: آمارهای ساختگی نوعی دروغ و کم فروشی است درحالیکه باید مستوجب حرمت باشد و اگر کسی دروغ اینچنینی گفت باید در فضای رسانه‌ای مورد سوال و سرزنش واقع شود.

کد خبر: ۸۱٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha