۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
مدیرعامل بخش خودران آلفابت استعفا می‌دهد
تغییرات ساختاری در گوگل

مدیرعامل بخش خودران آلفابت استعفا می‌دهد

جان کرافچیک، مدیرعامل بخش خودران آلفابت به تازگی اعلام کرده است که از سمت خود به عنوان مدیرعامل استعفا می‌دهد، گوگل آلفابت نیز یک تیم مدیریتی را جایگزین کرافچیک خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: مدیرعامل بخش خودران آلفابت به تازگی اعلام کرده است که از سمت خود به عنوان مدیرعامل استعفا می‌دهد و دو مدیر به جای او سکان هدایت را در دست خواهند گرفت.
شرکت آلفابت اعلام کرده که جان کرافچیک از مدیران با سابقه صنعت خودرو که بیش از ۵ سال ریاست وایمو را عهده دار بود، در سمت خود به عنوان مشاور ابقا خواهد شد.
وایمو در بیانیه ای گفت: این تصمیمی است که جان پس از یک تجربه طولانی و موفق در صنعت خودرو انجام داده است.

شرکت آلفابت، در ادامه بیان کرده که دیمیتری دولگوف، یکی از بنیان گذاران پروژه خودرو خودران گوگل که مدیر عامل وایمو نیز بوده و به صورت مستقیم در تعدادی از شرکت‌های فناور فعالیت دارد را به عنوان مدیرعامل مشترک همکاری با این گروه را خواهد داشت.
دولگوف اعلام کرده که متعهد هستیم در کتار شما برای استقرار و تجاری سازی درایورهای وایمو همکاری کنیم.

گفتنی هست که وایمو در سال ۲۰۰۹ به عنوان پروژه‌ای در واحد گوگل آلفابت شکل گرفته و به طور گسترده‌ای پیشرو در توسعه فناوری‌های خودران است. لازم به ذکر است که وایمو هنوز سال‌ها با تیراژ انبوه فاصله دارد،   این در حالی هست که رقیب اصلی این شرکت یعنی تسلا در فروش خودروهای خودران یکه‌تاز بازار است.

کد خبر: ۸۱٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha