۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
عزم جدی در برخورد با تکرار تخلف واحدهای صنفی
سازمان حمایت اعلام کرد

عزم جدی در برخورد با تکرار تخلف واحدهای صنفی

بمنظور تحقق اهداف سازمان حمایت در راستای اجرای‌ طرح نظارتی نوروز امسال مبنی بر تشدید بازرسی و عزم جدی در برخورد با تکرار تخلف واحدهای صنفی، با بازرسی از واحدهای صنفی توسط بازرسان‌ سازمانهای صنعت ‌سراسرکشور، پرونده تخلف واحدهای صنفی متخلف جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان حمایت، در این طرح به لحاظ شرایط اقتصادی حاکم بر بازار به منظور جلوگیری از کمبود و نوسان نامتعارف قیمت ها به ویژه در خصوص اقلام اساسی و پرمصرف، بازرسان سازمان‌های صمت با مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط و انجام گشت‌های متعدد، اقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر بازار افزایش داده تا از این طریق مانع از هرگونه گران فروشی و سوء استفاده برخی از سودجویان شوند.

این گزارش حاکیست؛ آمارهای ارسالی از سوی سازمانهای صمت استانها نشانگر آن است که عمده بازرسیهای انجام شده، در حوزه اقلام پرمصرف غذایی نظیر مواد پروتئینی، مواد لبنی، برنج، روغن، قندوشکر، میوه و... و. بوده است.

با توجه به بررسی های بعمل آمده در ارزیابی کلی، در روند اجرایی این طرح، نظارت و کنترل بر روند توزیع و عرضه گوشت مرغ توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال وبختیاری تشدید شده و به صورت منظم و مستمر تداوم خواهد داشت.

در این راستا؛ طی بازدیدهای میدانی بعمل آمده از چند واحد صنفی و ذخیره تنی مرغ، تخلفاتی مانند کم‌فروشی و گران‌فروشی محرز بود که با هوشیاری و زیرکی بازرسان صمت، سودجویان شناسایی ومتوقف شدند.

در طرح نظارت بر بازار ویژه روزهای پایانی سال و نوروز که از ابتدای بهمن ماه در استان مازندران آغاز شده است، تاکنون، توسط اکیپهای ویژه بازرسی استان مازندران از بیش از ۸ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی استان در طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ انجام شد.

در این بازرسی ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه و در قالب گشت های مشترک با دستگاه های ذیربط انجام شد ۴۵۴ مورد تخلف صنفی کشف و برای آنها پرونده تخلف تشکیل شده است.

طبق آمار اعلامی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه؛ در این مقطع زمانی، تعداد ۲۳۱تیم گشت مشترک، از واحدهای صنفی، توزیعی و تولیدی بازرسی انجام شده و ۳۷۹ واحد دارای تخلف شناسایی شدند.

براساس این گزارش؛ نشست‌های تنظیم بازار هر روز به منظور کنترل قیمت‌ها و انجام مطلوب فرآیند تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز شهروندان در این استان برگزار می‌شود.

بررسی عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گواه این مدعاست که؛ در ایام عید امسال و روزهای پایانی سال گذشته با توجه به تدابیر اندیشیده شده و همکاریهای صورت گرفته با سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی، تلاش زیادی برای توزیع مناسب مرغ در استان صورت گرفته که در بعضی روزها حتی ۲۰۰ تن هم تولید و توزیع شده و هیچگاه با کمبود مرغ مواجه نبوده است.

ضمناً در این طرح؛ بازرسان سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری، در راستای تعادل‌ بازار برخورد با متخلفان را تشدید کرده‌اند و رعایت نرخ گذاری اقلام مصرفی شهروندان تحت کنترل و نظارت گسترده قرار دارد.

این گزارش حاکیست؛ اقدامات خوبی در حوزه تنظیم بازار مرغ این استان انجام شده و بازرسان در راستای انجام بازرسی از سطح بازار و نظارت بر رعایت قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازار همه روزه در دو شیفت صبح و بعدازظهر بر روی بازار شب عید این استان نظارت دارند.

لازم بذکر است؛ با توجه به ضرورت استمرار نظارت و بازرسی کالا و خدمات مورد نیاز مردم در سطح بازار به ویژه اقلام پرمصرف و اولویت دار، همچنین ممانعت از تخلف بازار بصورت مستمر و مرتب رصد و پایش می شود و شهروندان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف به خصوص افزایش قیمت کالا و خدمات را به تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها گزارش تا متولیان امر ضمن اطلاع کافی از وضعیت بازار بتوانند اقدامات جدی در بحث مدیریت و کنترل بازار و همینطور در اسرع وقت برخوردهای لازم و قانونی را با سوء استفاده کنندگان و گران فروشان از این شرایط داشته باشند.

کد خبر: ۸۱٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha