۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۸
آزادراه های صوری در مازندران| پروژه‌هایی که روی کاغذ ماند
بازار گزارش می‌دهد؛

آزادراه های صوری در مازندران| پروژه‌هایی که روی کاغذ ماند

ساری- در حالی سه پروژه آزادراهی در مازندران تعریف شده که هنوز از اجرای آن خبری نیست و این طرح ها روی کاغذ مانده است.

بازار؛ گروه استان ها: پروژه های آزادراهی غرب مازندران، ساری- قامشهر و امیرآباد تا فریدونکنار سه طرح بزرگ و مهمی است که از سال ها قبل در مازندران مطرح شده و همچنان مرحله مطالعات را سپری می کنند.

فاصله ۲۵۰ کیلومتری غرب تا شرق استان، نبود کمربندی در برخی شهرهای غربی و مرکزی، ترافیک طولانی و خسته کننده، افزایش تصادفات جاده ای، ضرورت ساخت مسیرهای آزادراهی را در مازندران الزامی می سازد.

از سوی دیگر به رغم آنکه ۱۰ درصد تردد کشور در محورهای مازندران صورت می گیرد، سهم این استان از پروژه های آزادراهی بسیار اندک و ناچیز است و تنها سهم مازندران، پروژه آزادراه تهران – شمال بوده که با گذشته ۲۵ سال همچنان نیمه کاره است.

آزادراه غرب مازندران
آزادراه تهران – شمال در چالوس به مقصد می رسد و از چالوس تا رامسر به دلیل نبود کمربندی و گره های ترافیکی، پیمایش مسیر یک ساعته گاه چندین ساعت به طول می انجامد، از این رو ایجاد آزادراه در غرب استان روی میز دولت قرار گرفته است.

سید شمس الدین حسینی عضو مجمع نمایندگان مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مطالعات ایجاد آزادراه چالوس – رامسر انجام شده است، افزود: از کمیسیون ماده ۲۳ برای این پروژه مجوز دریافت شده است.

آزادراه های صوری در مازندران/ پروژه‌هایی که روی کاغذ ماند

وی با بیان اینکه با صدور مجوز و دریافت کد اجرایی در بودجه ۱۴۰۰ آزادراه غرب استان عملیاتی می شود، گفت: این پروژه ۷۵ کیلومتر طول دارد.

حسینی برآورد اعتباری اجرای پروژه آزادراه غرب استان مازندران را ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این پروژه با مشارکت سرمایه گذار خصوصی و غیردولتی اجرایی می شود.

بخشی از مسیر آزادراه ساری تملک شده است
آزادراه ساری- قائمشهر چند سالی روی میز دولت در استان مازندران قرار گرفت و مهمترین هدف این پروژه کاهش ترافیک شهر مرکزی استان است و این پروژه در مرحله تملک اراضی بوده و تاکنون بخشی از مسیر تملک شده است. مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار طول مسیر آزادراهی ساری- قائمشهر را ۴۴ کیلومتر بیان کرد و گفت: این طرح از بخشی از آزادراه سراسری غرب به شرق است.

وی ادامه داد: این پروژه از جاده سوادکوه قبل از قائمشهر آغاز می شود و پس از عبور از کنار شهر ساری تا میاندرود ادامه می یابد.

وی با اظهار اینکه پروژه آزادراه ساری- قائمشهر در قالب دو باند رفت و برگشت و هریک با سه خط تردد احداث می شود، گفت: تاکنون ۱۵ کیلومتر از این مسیر تملک شده است و دستگاه های اجرایی باید تعامل مطلوب داشته باشند.

بررسی های نشان می دهد که تاکنون سه سرمایه گذار برای  پروژه آزادراه ساری- قائمشهر شناسایی شده است و محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این زمینه به خبرنگار بازار می گوید: تاکنون نشست هایی با سرمایه گذاران برای احداث آزادراه صورت گرفته است.

وی با عنوان اینکه به نظر می رسد عملیات اجرایی آزادراه در اردیبهشت ماه امسال آغاز شود، افزود: این پروژه از ورودی قائمشهر تا بعد از پلیس راه میاندرود ادامه می یابد و با تکمیل آن از ترافیک مرکز استان کاسته می شود.

آزادراه های صوری در مازندران/ پروژه‌هایی که روی کاغذ ماند

نظری ادامه داد: همچنین با تکمیل این پروژه تردد کامیون و تریلرها برای دستری به بندرامیرآباد آسان تر خواهد شد زیرا در حال حاضر ۸۵ درصد حمل ونقل استان جاده ای است.

با تکمیل این پروژه تردد کامیون و تریلرها برای دسترسی به بندرامیرآباد آسان تر خواهد شد زیرا در حال حاضر ۸۵ درصد حمل ونقل استان جاده ای است

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با عنوان اینکه زیرساخت های جاده ای را برای چشم انداز ترانزیتی باید توسعه دهیم، گفت: چشم انداز ترانزیتی استان ۱۰ هزار تن است.

آزادراه امیرآباد در حال مطالعه است
وی همچنین با اشاره به آزادراه امیرآباد – بندر فریدونکنار طول آن را ۹۴ کیلومتر ذکر کرد و گفت: این طرح در گذشته دو بار توسط کمیته رد شده بود اما با حمایت وزیر راه و شهرزی دوباره روی ریل قرار گرفت.

نظری ادامه داد: در حال حاضر پروژه آزادراه بندر امیرآباد – فریدونکنار در مرحله مطالعات قرار دارد و با تکمیل طرح، عملیاتی می شود.

سفر بیش از ۶۰ میلیون گردشگر در طول سال، جابجایی حدود ۲۰ میلیون تن کالا و جابجایی بیش از سه میلیون مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی توجه به توسعه راه ها و حمل ونقل را در این استان ضروری می سازد.

از سوی دیگر فعالیت بیش از ۱۳۲ شرکت حمل و نقل بار، پنج شرکت حمل و نقل بین المللی با ۱۵ هزار دستگاه ناوگان باری، جابجایی ۱۳ میلیون تن کالا از استان به سایر نقاط کشور از جمله ظرفیت های استان در حوزه حمل و نقل به شمار می رود و ضرورت توسعه راه های آزادراهی را الزامی می سازد.

کد خبر: ۸۱٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha