۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
منطقه ویژه اقتصادی گرمسار افتتاح شد
با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور؛

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار افتتاح شد

گرمسار- منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با حضور و دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور همزمان با چهار طرح اقتصادی دیگر در سطح کشور، به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، رئیس جمهور ظهر پنجشنبه پنج طرح بزرگ اقتصادی را در سطح کشور افتتاح کرد که یکی از این طرح ها منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در بخش مرکزی و دهستان لجران بود که در زمینی به وسعت دو هکتار ساخته و از امروز راسماً به بهره برداری رسیده است.

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار دارای مزیت‌های بسیاری از جمله نزدیکی به پایتخت، قرار گرفتن در مجاورت راه اصلی غرب به شرق کشور و همچنین اتصال به خط راه آهن اصلی کشور است این منطقه می تواند میزبان سرمایه گذاران متعددی از جای جای ایران اسلامی و حتی خارج از کشور باشد.

این طرح اقتصادی در شصتمین برنامه پویش جهش تولید به بهره برداری رسیده است.

ایران کارگاه عمرانی
رئیس جمهور در مراسم افتتاح این طرح‌ها بیان کرد: بیش از هزار هزار میلیارد تومان و طرح پروژه در این مدت افتتاح شده که نشان می‌دهد ایران زنده است و دشمنان هنوز قدرت ملت ایران و ایران بزرگ را درک نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی با یادآوری اینکه امسال سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است و لذا دولت این کار را می‌کند و بخش خصوصی این مسیر را ادامه می‌دهد، ابراز داشت: در سال گذشته که سال جهش تولید بود، ۳۶ هزار مجوز برای واحدهای صنعتی صادر شد و این در حالی بود که کل‌ واحدهای فعال صنعتی ۷۵ هزار واحد بودند و در برابر ۷۵ هزار واحد، ۳۶ هزار واحد جدید درخواست مجوز کرده و به ۱۰ هزار واحد زمین لازم برای فعالیت داده شد. 

وی با بیان اینکه کشور کارگاه تولید و فعالیت است، گفت: امروز شاهد شصتمین پنجشنبه‌های افتتاح بودیم.

رئیس جمهور گفت: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شد و نزدیک به ۱۳۰۰ نفر مشغول به کار شدند. در همه این طرح‌ها، مجریان آن‌ها تقاضای سرمایه‌گذاری و توسعه بیشتر می‌کردند تا شرایط بهتری را داشته باشند. 

ارتقای صادرات
رزم حسینی وزیر صمت کابینه دوازدهم نیز در سخنانی بیان کرد: در ساعتی قبل بهره‌برداری از پنج طرح‌ ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعتبار چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان در پ پویش جهش تولید در دومین پنجشنبه سال ۱۴۰۰، طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پنج استان کرمان، خراسان شمالی، قزوین، فارس و سمنان به بهره برداری رسید.

وی افزود: در حوزه تجارت نیز تاکنون ۱۴۶ میلیون تن کالا صادر یا وارد کردیم و تجارت ایران در شرایط کرونا و شرایط دشوار تحریم ها در سال گذشته، نزدیک به ۷۳ میلیارد دلار رسید که امید است در سال جدید نیز شاهد رونق و جهش در تولید و بخش صنعت، معدن و تجارت باشیم.

در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار درباره تامین آب و برق این منطقه و اقداماتی که صورت گرفته نیز بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر: ۸۱٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha