۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۲
اوتلندر جدید در راه بازار
شاسی‌بلند میتسوبیشی با ظاهری زیباتر می‌آید

اوتلندر جدید در راه بازار

میتسوبیشی نسل جدید اوتلندر برپایه پلتفرم CMF-CD شکل گرفته که نخستین محصول جدید پس از اتحاد گروه میتسوبیشی-رنو-نیسان جهت رشد فروش، ارتقا و تنوع محصولات به بازار عرضه کرد.

بازار؛ گروه خودرو: اوایل ماه مارس بود که شرکت میتسوبیشی در یک رونمایی که از طریق پخش زنده آمازون انجام شد به صورت رسمی از نسل جدید اوتلندر رونمایی کرد. نسل جدید اوتلندر برپایه پلتفرم CMF-CD شکل گرفته که نخستین محصول جدید پس از اتحاد گروه میتسوبیشی-رنو-نیسان به حساب می‌آید که بر پایه پلتفرمی جدید(مشترک با نیسان قشقایی) طراحی و مهندسی شده است.

اوتلندر جدید در راه بازار

نسل جدید اوتلندر برپایه و فلسفه I-Fu-Do-Do طراحی شده که در فرهنگ ژاپنی با عنوان " شکوه و اعتبار" از آن یاد می‌شود. هدف نیسان از معرفی نسخه جدید اوتلندر ۲۰۲۲، کمک به رشد فروش، ارتقا و تنوع محصولات و وارد کردن میتسوبیشی به چرخه گسترده فروش گروه جدید در کنار تقویت این برند در بازار ایالات متحده است.

به همین دلیل اوتلندر ابتدا در بازار آمریکا عرضه خواهد شد و پس از آن به دیگر بازارها راه خواهد یافت. اوتلندر ۲۰۲۲ برپایه فلسفه جدید طراحی میتسوبیشی شکل گرفته، جلوپنجره هویت ظاهر معروف به Dynamic Front Shield را دارد ضمن اینکه طراحان سعی داشته‌اند تا در طراحی بدنه و کابین با فاصله گرفتن از نسخه قبلی‌اش که به خودرویی بی‌روح و کسل کننده معروف بود، چاشنی هیجان و اسپرتی را به آن تزریق کنند.

اوتلندر جدید در راه بازار

در پس طراحی مجزای چراغ‌های جلو و جلوپنجره عریض و بلند، شخصیتی مقتدر و اغراق شده را در اوتلندر ۲۰۲۲ شاهد هستیم. در نمای جانبی نیز خط شخصیتی قوی و بارز بدنه در ترکیب با خط شانه خودرو و گل‌گیرهای پف کرده نمایی متناسب و جذاب را نشان می‌دهد. از نظر ابعادی اوتلندر با طول کلی ۴.۶۸ متر در حدود ۵.۰۸ سانتی‌متر در عرض و فاصله بین دو محور از ۲۶۶.۹ به ۲۷۰.۵ سانتی‌متر افزایش یافته که همین اتفاق باعث افزایش فضای نشستن به ویژه برای سرنشینان ردیف سوم شده است.

اوتلندر جدید در راه بازار

از طرفی با نگاهی به داخل کابین اوتلندر جدید، دو نکته جلب توجه می‌کند؛ نخست، توجه و وسواس بیشتر طراحان به استفاده از مواد اولیه باکیفیت در جای جای کابین، داشبورد، دقت بیشتر در مونتاژ و حفظ سادگی در طراحی و نکته مهم دیگر آن که اوتلندر اولین خودرو با سه ردیف صندلی به صورت استاندارد در این کلاس خودرویی است.

اوتلندر جدید در راه بازار

دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای نشانگر پشت فرمان و ۹ اینچی کنسول میانی، تعبیه ۱۱ ایربگ، درگاه USB C و USB A، کروز کنترل تطبیق پذیر، سامانه هشدار قرارگیری خودرو بین خطوط، سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو بخشی از امکانات و رفاهی این مدل است.   میتسوبیشی اوتلندر تنها با یک موتور چهارسیلندر خطی ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی بنزینی ۱۸۱ اسب‌بخاری همراه با گیربکس ۸ سرعته CVT و سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌شود.

کد خبر: ۸۰٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha