۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
ضرورت شناسایی بازارهای جدید با رفع موانع صادراتی
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

ضرورت شناسایی بازارهای جدید با رفع موانع صادراتی

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید موانع صادراتی را با استفاده از ظرفیت‌های رایزنان اقتصادی و سفارتخانه‌ها برطرف و در جهت شناسایی بازارهای جدید اقدام کنیم.

به گزارش بازار، حجت الله فیروزی با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: این شعار نباید در حد نامگذاری بماند و همه دستگاه‌های اجرایی و نیروهای انقلابی و نیز قوای سه گانه باید تمام تلاش و اهتمام خود را به خرج دهند تا مشکلات کشور برطرف شود.

وی افزود: در اجرای شعار سال قوه مقننه در ماه‌های ابتدایی سال باید قوانین مزاحم را حذف کند و اگر برای رفع موانع تولید نیازمند قانون جدیدهستیم مجلس باید اولویت را به تصویب قوانینی بدهد که موجب رونق تولید و تقویت این بخش و جهش آن شود.

فیروزی تاکید کرد: قوه مجریه در حوزه‌های اجرایی در قالب بخشنامه‌ها دستورالعمل‌ها و هیئت وزیران موارد مزاحم در حوزه تولید و حوزه صادرات را باید شناسایی و اصلاح کند.
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: مسئولان، مدیران و کارکنانی که در حوزه اجرا نیازمند آموزش هستند این افراد باید توسط دستگاه‌های اجرایی آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی وظیفه مهمی دارد، افزود: دادگاه‌های تخصصی برای حوزه تولید در نظر بگیرند که حوزه تولید را تقویت کند و اگر مانعی وجود دارد و رفع آن نیاز به دستگاه قضایی مرتبط باشد، قوه مقننه همکاری کند.

فیروزی تصریح کرد: بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری باید تلاش کنند منابع مالی خود را به نحو روان در اختیار تولیدکننده‌ها قرار دهند تا واحدهای تولیدی از منابع مالی و سرمایه در گردش مناسب استفاده کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس با تاکید براینکه تولید بدون صادرات معنا ندارد و این بخش زنجیره مکمل تولید است، افزود: هم اکنون با ۱۵ کشور از مرزهای خشکی و آبی مراودات اقتصادی داریم و باید صادرات به بازارهای کشورهای دور و منطقه را توسعه دهیم.

کد خبر: ۸۰٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha