۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
مسیر بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰
مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران بررسی کرد

مسیر بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰

رباطی، مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران گفت: بورس تهران روزهای آخر سال ۱۳۹۹ را با روند عرضه و تقاضای بهتری گذراند تا شاخص کل پس از هفته ها نزول، رنگ سبز را به خود ببیند. مهمترین مشخصه بازار در این روزها، افزایش حجم و ارزش معاملات بود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مهدی رباطی، مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران، ضمن بیان مطلب فوق، گفت: پیش­ بینی روند بازار سرمایه در سال جدید به خاطر وجود متغیرهای متفاوت سیاسی و اقتصادی با کمی ابهام و دشواری همراه است اما به طور کلی می‌توان این پیش‌بینی‌ها را در دو بخش «حاکم‌شدن فضای رکودی» و «بهبود نسبی و ایجاد ثبات» خلاصه کرد.

وی ادامه داد: از طرفی عواملی همچون مناسب بودن قیمت اغلب سهم های بزرگ از نظر بنیادی و تکنیکی، شرایط مطلوب و امیدوارکننده بازارهای جهانی به خاطر بهبود وضعیت کرونا و احتمال وقوع ابرچرخه به واسطه شوک تقاضای ناشی از رشد سطح مصرف، رسیدن افزایش سرمایه برخی از شرکت‌ها، ثبات نسبی نرخ ارز، خاتمه یافتن فروش اوراق دولتی و... و. نوید بهبود و ثبات نسبی در بازار را می دهند.

رباطی در ادامه گفت: از سوی دیگر عوامل پیچیده سیاسی و اقتصادی نیز وجود دارند تا این امیدواری به صورت کاملا نسبی بنظر آید. از سوی دیگر شخصا درخصوص کلیت بازارهای داخلی تصور می‌کنم که چون دولت ها در دوره اول خود تاکید جدی به کنترل تورم دارند و کشور پیک تحریمی را هم رد کرده است و شاید مقداری فروش نفت ایران افزایش پیدا کند و نرخ ارز هم کنترل شود، بتوان گفت که به احتمال زیاد بازار ها در سال ۱۴۰۰ از جمله ملک، ارز، سکه ‌و خودرو و ... فضای رکودی به خود خواهد گرفت.

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران در ادامه خاطرنشان ساخت: سال ۱۳۹۹ شاهد آن بودیم که برخی تصمیم ها و اظهار نظرها بدون مشورت با کارشناسان بازار چه میزان زیانی را به بازار سرمایه و مهمتر از آن اعتماد عمومی مردم وارد کرد. به همین جهت اکنون بیش از هر زمان دیگری بازار سرمایه نیازمند آن است که با تصمیم گیری‌های دقیق و اصولی روند جذب و گردش پول را به سمت خود تغییر دهد. در این بین تسریع در صدور مجوزهای مغفول مانده تاسیس نهادمالی مالی از جمله سبدگردانها، شرکت­های مشاوره سرمایه گذاری و ... بیش از پیش لازم و ضروری به نظر می رسد.

کد خبر: ۸۰٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha