۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
نیم میلیون اصله نهال در استان سمنان توزیع شد
استاندار سمنان:

نیم میلیون اصله نهال در استان سمنان توزیع شد

سمنان - استاندار سمنان از توزیع نیم میلیون اصله نهال برای غرس در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: مجموع نهال‌های غرس شده از ۱۴ آبان ماه که نخستین مرحله درختکاری سال ۹۸ بود تا کنون به ۸۸۰ هزار اصله می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رضا آشناگر ظهر پنج شنبه در حاشیه غرس یک نهال در محوطه استانداری سمنان ضمن بیان اینکه طبق آمار ارائه شده از سوی منابع طبیعی در این هفته نیم میلیون اصله نهال در سطح استان توزیع و غرس می شود، بیان کرد: این کار با هدف ارتقای فضای سبز استان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ۳۳۰ هزار اصله نهال در آبان ماه ۹۸ و در حاشیه نخستین مرحله غرس نهال در سطح استان سمنان کاشته شد، افزود: در هفته منابع طبیعی همزمان با پانزدهم اسفند ماه نیز ۵۰۰ هزار اصله نهال توزیع می‌شود تا مجموع نهال‌های غرس شده به ۸۸۰ هزار اصله برسد.

استاندار سمنان درخت و فضای سبز به مثابه ریه‌های شهرها نام برد و بیان داشت: درختکاری و فضای سبز در واقع میراث ما برای آیندگان است از سوی دیگر باید گفت همه ما در قبال محیط زیسا پیرامون خود، مسئول هستیم

آشناگر با بیان اینکه سنت حسنه درختکاری در فرهنگ ما ریشه دارد، تاکید کرد: مردم را باید به سمت توسعه فرهنگ کاشت و نگهداری از درخت فراخواند.

به گزارش خبرنگار بازار، مراسم نمادین غرس درخت در مجموعه استانداری سمنان امسال به دلیل بیماری کرونا، به شکل محدود و با حضور کارکنان استانداری و فرماندار سمنان برگزار شد. در سنوات قبل این مراسم به شکل رسمی و با سخنرانی و دعوت از اصحاب رسانه برگزار می شد.

کد خبر: ۸٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha