۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
معدن «هیزج» قهاوند به نفع مردم تعطیل می‌شود
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

معدن «هیزج» قهاوند به نفع مردم تعطیل می‌شود

همدان - فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: معدن «هیزج» قهاوند به نفع مردم تعطیل می‌شود.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی درگفتگو با خبرنگار بازار گفت: اگر سازمان صنعت، معدن و تجارت در بررسی خود اعلام کند فعالیت معدن «هیزج» در منطقه قهاوند مشکلی برای منابع آبی منطقه ایجاد می‌کند از فعالیت این بخش جلوگیری شده و معدن به نفع مردم تعطیل می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی پیرامون وضعیت معدن «هیزج» شهر قهاوند اظهار کرد: فعالیت این معدن سبب اعتراض اهالی و بروز برخی مشکلات در منطقه شده است.

وی افزود: در بازدیدی که از این معدن داشتیم و در گفت‌وگو با مردم؛ جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه از جمله منابع طبیعی، میراث فرهنگی، محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت و غیره برگزار کردیم تا پرونده معدن مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طی بررسی به عمل آمده مشخص شد مشکل این معدن مربوط به بخش زمین شناسی است یعنی مسئولان مربوطه بدون اینکه وضعیت معدن را از نظر زمین شناسی مورد بررسی قرار دهند مجوز استخراج صادر کرده بودند که همین مسئله ممکن است در آینده خطراتی را هنگام انفجار برای چشمه‌ها و منابع آبی منطقه به وجود آورد.

وی عنوان کرد: با هماهنگی به عمل آمده مقرر شد معاونت معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت اقداماتی را در این بخش انجام داده و ضمن بررسی اگر اعلام شود که فعالیت معدن مشکلی برای منابع آبی منطقه ایجاد می‌کند از فعالیت این بخش جلوگیری شده و معدن به نفع مردم تعطیل می‌شود.

کد خبر: ۸۰٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدباقر IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      1 0
      با سلام روستای هیزج در طول هشت سال دفاع مقدس بیشترین شهیدو جانبازو رزمنده در بخش داشته مسولین قدر نشناس لطف کنید یار اهالی نمیشیدونبودید حداقل باری هم به روستا تحمیل نکنید طبق قانون اساسی هر جایی مردم بالاتفاق مخالف کاری باشند به خودی خود باطل میشود