۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
پشتیبانی‌ از تولید و مانع‌ زدایی‌، دستور کار کمیسیون جهش تولید در سال ۱۴۰۰
سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس مطرح کرد

پشتیبانی‌ از تولید و مانع‌ زدایی‌، دستور کار کمیسیون جهش تولید در سال ۱۴۰۰

زارع، سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس گفت: احصاء راهکارهای حمایت و پشتیبانی‌ و رفع موانع پیش روی تولید سرلوحه کار کمیسیون جهش و رونق تولید در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس درباره برنامه‌های کمیسیون متبوعش برای تحقق «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، گفت: این کمیسیون با پیروی از بیانات مقام معظم رهبری، احصاء راهکارهای حمایت و پشتیبانی‌ از تولید و رفع موانع پیش روی تولید را سرلوحه کار خود در سال ۱۴۰۰ قرار می‌دهد.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به ضرورت اصلاح یا حذف برخی قوانین موازی به منظور رفع موانع پیش روی تولید در نخستین جلسه کمیسیون جهش و رونق تولید در سال ۱۴۰۰ که یکشنبه پانزدهم فروردین ماه برگزار می شود، طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار با حضور مسئولان وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، اتاق‌های ایران و دیوان محاسبات بررسی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در نشست دوشنبه شانزدهم فرودین ماه کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس نیز عملکرد هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با حضور مسئولان وزارتخانه‌های اقتصاد و امور دارایی، صمت و اتاق‌های بازرگانی و دیوان محاسبات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم از پیش بینی اعتباراتی برای رونق تولید در سال جاری در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و ادامه داد: در تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۳۲۰ هزار میلیارد ریال برای حمایت از تولید و پشتیبانی از وزارتخانه های مختلف در نظر گرفته شده است؛   ۸۰ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی، ۷۰ هزار میلیارد ریال صنعت، معدن و تجارت، ۷۰ هزار میلیارد ریال وزارت راه و شهرسازی و همچنین ۵۰ هزار میلیارد ریال به بخش نفت اختصاص داده شده است.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تصریح کرد: در حوزه وزارتخانه های میراث فرهنگی و گردشگری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال و در بخش وزارت ارتباطات و فناوری ۱۰ هزار میلیارد و مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال برای بخش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختصاص داده شده است.

کد خبر: ۸۰٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha