۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
با حذف موانع، صادرات تجهیزات پزشکی افزایش می‌یابد
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

با حذف موانع، صادرات تجهیزات پزشکی افزایش می‌یابد

شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در توسعه شرکت‌های دانش بنیان پیشرفت‌های خوبی داشته ایم و در سال تولید، پشتیانی و مانع زدایی‌ها درصدد خواهیم بود مشکلات را از سر راه تولیدکنندگان برداریم.

به گزارش بازار، حسین علی شهریاری با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ افزود: در بخش تولید موانع و مشکلاتی وجود دارد که رهبر انقلاب پیام‌هایی را هر سال اعلام می‌کنند و متاسفانه آنگونه که باید تحقق و مد نظر آقا باشد اتفاق نیفتاده است، هر چند که مقام معظم رهبری اعلام کردند که بی‌تأثیر نبوده و اقداماتی در راستای شعار سال انجام شده است.

وی افزود: در کنار اینکه قوا باید باهم همکاری و برای توسعه کشور کمک کنند، اما وظیفه اصلی تولید با دولتمردان است و باید فکر می‌کنند و اگر نیاز به پشتیبانی داشت و نیازمند به قانون بود، دولت می‌تواند لایحه به مجلس دهد.

شهریاری گفت: مجلس در چند سال گذشته اعلام کرده است اگر نیاز به قانون وجود دارد، دولت باید اعلام کند یا اگر قانونی تصویب شده است و نیاز به اصلاح دارد آن را اصلاح کند، امیدواریم امسال با توجه به توصیه حضرت آقا شاهد رشد وشکوفایی در بخش‌های مختلف باشیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: خوشبختانه توان زیادی در کشور وجود دارد و اگر تولید به معنی واقعی مد نظر باشد، با نیروهای جوان و متخصص می‌توانیم گام‌های
اساسی برداریم و با کمک جوانان دانشمند و شرکت‌های دانش بنیان در تمام بخش‌ها می‌توانیم جزو چند کشور نمونه دنیا و جزء ۱۰ کشور برتر دنیا باشیم.

وی درباره بخش دارو و تجهیزات پزشکی اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی در تولید تجهیزات پزشکی اقدامات خوبی داشتند و اگر موانعی وجود دارد، باید برطرف شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: بخشی از تجهیزات پزشکی نه تنها نیاز داخل را تامین می‌کند بلکه قابلیت صادرات دارد و مانند اتفاقی که سال گذشته در بخش دارویی افتاد، می‌توانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم و در کمیسیون بهداشت و درمان قطعاً وظیفه سختی داریم تا بتوانیم مسائل را در بخش تجهیزات پزشکی و دارو حل کنیم.

شهریاری در پایان با اشاره به اینکه امسال شاهد برگزاری انتخابات در کشور هستیم، گفت: امیدواریم در سال جاری مردم ما با هوشیاری کامل در صحنه باشند و همانگونه که همیشه مقام معظم رهبری فرمودند، مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را شاهد باشیم و نگاهمان به توانایی‌های داخلی و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد تا کشور را از این مشکلات نجات دهیم.

کد خبر: ۸۰٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha