۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
میلیون‌ها آمریکایی در معرض اخراج از خانه‌های اجاره‌ای
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد؛

میلیون‌ها آمریکایی در معرض اخراج از خانه‌های اجاره‌ای

بایدن، رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد مشکل اساسی ما، تامین صلح و امنیت برای شهروندان است.

به گزارش بارا، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، جو بایدن در جریان اولین نشست خبری خود در دوره ریاست جمهوری اش با اذعان بر این موضوع که هنوز تعداد زیادی از مردم آمریکا امکان بازگشت به شغلشان را نداشته و بسیاری از آنها از این موضوع آسیب می‌بینند، گفت: در صد روز اول ریاست جمهوری من، ۲۰۰ میلیون آمریکایی واکسن کرونا خواهند زد. وی در جریان نشست خبری خود با تاکید بر پیامدهای اقتصادی همه گیری کرونا گفت: در حال حاضر میلیون‌ها آمریکایی به علت نداشتن توان پرداخت اجاره خانه در معرض اخراج از خانه‌های اجاره‌ای خود هستند. بایدن گفت رشد اقتصادی را به بیش از شش درصد افزایش خواهیم داد و شمار بیکاران کاهش خواهد یافت.

رئیس جمهور آمریکا افزود: مشکل اساسی ما، تامین صلح و امنیت برای شهروندان است. او گفت نرخ بیکاری برای اولین بار به دوران پیش از شیوع ویروس کرونا کاهش یافت. جو بایدن افزود: جمهوری خواهان باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند با ما همکاری کنند یا اینکه می‌خواهند به راه خودشان در تجزیه کشور ادامه دهند.   رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: به حل مشکلات و در صدر آن‌ها شیوع ویروس کرونا، اقتصاد، مهاجرت و اعمال محدودیت در گسترش سلاح متعهد شدم. وی افزود: ترامپ منابع مالی لازم برای اخراج کودکان مهاجر از مراکز موجود در مرزها را تامین نکرده است. ده‌ها هزار نفر از مهاجران به کشورشان بازگردانده شده اند و ما برای توافق با مکزیک برای پذیرش بازگشت آن‌ها تلاش می‌کنیم.

وی اضافه کرد: شمار مهاجرانی که به مرزها می‌آیند افزایش یافته است و این مسئله به علت شرایطی که از آن رنج می‌برد تکرار می‌شود. بایدن گفت وزیر دفاع چهار هزار تخت بیشتر در ایالت تگزاس برای پذیرش مهاجران در مرز تامین کرده است. رئیس جمهور آمریکا گفت: مکزیک با پذیرش خانواده‌هایی که می‌خواهند به آمریکا مهاجرت کنند مخالفت می‌کند و برای بازگرداندن آن‌ها با مکزیک مذاکره می‌کنیم. کودکان تنها مهاجرانی هستند که آن‌ها را باز نمی‌گردانیم. جو بایدن ادامه داد: می‌خواهم به همه وعده‌هایی که به مردم آمریکا دادم عمل کنم. نمی‌توانیم کودکان را در مرز رها کنیم تا از گرسنگی بمیرند و این کاری است که تنها دولت ترامپ انجام داده است. جو بایدن افزود: دولت ما کارهای زیادی در زمینه مهاجرت انجام خواهد داد و برای تغییر شرایطی که مردم را به مهاجرت سوق می‌دهد هزینه خواهد کرد.

کد خبر: ۸۰٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha